Audi AG, producător german de automobile și membru al grupului Volkswagen, introduce noul model Audi A3 Sportback g-tron cu o actualizare tehnologică. Datorită unui volum crescut al rezervorului de CNG, modelul compact poate acoperi circa 400 kilometri (ciclu WLTP) utilizând gaz natural comprimat ca și combustibil.
Audi A3 Sportback g-tron face parte dintr-un concept de mobilitate integrat și durabil al brandul Audi și este echipat cu un nou motor TFSI care produce 96 kW (131 CP).
Pentru a permite motorului cu patru cilindri să funcționeze cu CNG, inginerii Audi au modificat capul cilindrului, turbocompresorul, sistemul de injecție a carburantului și convertorul catalitic. Comparativ cu benzina, arderea gazelor naturale emană cu 25% mai puțin CO2 datorită unui conținut mai redus de carbon al tuturor hidrocarburilor. În plus, emisiile de particule rămân foarte scăzute.
Autonomie extinsă datorită celui de-al treilea rezervor de gaz
La fel ca înainte, există două rezervoare din polimer armat cu fibră de sticlă (GFRP/CFRP), situate sub podeaua compartimentului pentru portbagaj al mașinii cu cinci uși, fiecare având aproximativ 7 kg (15,4 lb) de CNG. Ele reduc spațiul destinat bagajelor doar marginal și sunt construite dintr-un material compozit, făcându-le foarte ușoare. În noul Audi A3 Sportback g-tron, se află un cilindru suplimentar de oțel, ce poate susține 4 kg de CNG, extinzând astfel durata de funcționare pe gaz natural comprimat. Prin reducerea dimensiunii rezervorului de benzină, nu numai că se eliberează spațiul necesar pentru un rezervor suplimentar de gaze naturale comprimate, dar și transformă noul Audi A3 Sportback g-tron într-un vehicul cvasi-monovalent.
Folosind avantajele și dimensiunile specifice fiecăreia dintre cele două tehnologii de construcție a rezervoarelor, combinația inteligentă dintre rezervoarele GFRP și rezervorul adițional pentru gaz natural comprimat duce la utilizarea în mod optim a spațiul de instalare existent. Rezervorul de benzină, care acum este de 9 litri (2,4 gal), asigură rezerva de mobilitate convențională.
Consumul de combustibil
Consumul de combustibil al modelului Audi A3 Sportback g-tron (poate varia în funcție de modelul ales): consumul de CNG în kg / 100 km: 3,5 și emisiile combinate de CO2 în g / km (CNG): 96-95.
Cerințe stricte de siguranță
Cele două rezervoare construite din plastic folosesc tehnologia de proiectare dezvoltată de Audi și stochează gazul cu o presiune de lucru de până la 200 de bari. Datorită acestui tip de construcție, ele cântăresc cu 66% mai puțin decât buteliile din oțel. Stratul interior al acestora este asemănător unei vezici din poliamidă cu etanșeitate la gaze.
Pe de altă parte, laminatul cu fibră de la exterior este alcătuit dintr-un strat interior din polimer armat cu fibră de carbon (CFRP) și un strat de polimer armat cu fibră de sticlă (GFRP) în partea de sus. Această combinație asigură o rezistenţă foarte mare. Utilizarea de GFRP nu numai că îmbunătățește stabilitatea, ci şi este un indicator vizual fiabil de deteriorare. Dacă pe rezervoare este aplicată o forţă de la exterior, de exemplu, în cazul unui accident, culoarea stratului se schimbă într-un alb lăptos, semn că sunt deteriorate.
Înainte de a fi instalat într-o mașină, fiecare rezervor este supus la un test hidraulic cu o presiune de până la 300 bar în timpul producției. Presiunea medie de spargere de 580 bar este mult mai mare decât aceasta și depășește cerințele legale de 470 bar de departe.
Ușurința în utilizare
Buşonul de umplere al rezervoarelor de gaz şi cel pentru benzină sunt situate sub o clapetă comună. Doi indicatori informează conducătorul auto cu privire la nivelurile de umplere a rezervoarelor. Sistemul de informații pentru șofer afișează consumul de carburant în modul de funcționare activ.
Audi A3 Sportback G-tron din gama anului 2019 este oferit clienților cu o cutie de viteze de tip S tronic cu şapte trepte. În Germania, acest model are un preţ de start de 30.600 de euro.
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia