Au trecut patru ani de când Enora, o companie formată de ENGIE Electrabel, G & V Energy Group și Picardy Wallonia Inter-Communal Develpment Agency (Ideta), au inaugurat prima stație de service CNG în Valonia, în orașul Tournai, în care se află Catedrala Notre Dame (secolul al XII-lea) care face parte din patrimoniul Belgiei. Astăzi, Valonia are douăzecișicinci de stații de alimentare cu gaze naturale comprimate și sunt planificate mai multe stații ca parte dintr-o rețea cu o extindere rapidă la nivel național.
DATS 24, Total (prin intermediul filialei PitPoint) și gas.be s-au întâlnit pentru a face bilanț și a discuta perspectivele dezvoltării continue. Actorii-cheie ai sectorului s-au întâlnit la Tournai în prezența ministrului valonez al energiei, Jean-Luc Crucke, pentru a sărbători călătoria și pentru a-și reitera scopul de a convinge cetățenii și întreprinderile să se îndrepte către o mobilitate mai curată și mai puțin costisitoare.
Povestea CNG din Valonia
În aprilie 2015, când Enora a inaugurat prima stație CNG din Valonia, Flandra avea deja 25. Patru ani mai târziu, rețeaua belgiană a ajuns la aproape 120 de stații CNG. Valonia are acum 25 de stații, Bruxelles 2 și Flandra 94.
Olivier Bontems, Departamentul pentru Energie și Proiecte Speciale din IDETA, unul dintre partenerii Enora, a declarat: "Suntem mândri că am lansat CNG în Valonia. Faptul că atât DATS 24, cât și Total, prin intermediul filialei PitPoint, au acceptat să ni se alăture astăzi demonstrează disponibilitatea jucătorilor din acest sector. Trebuie remarcat faptul că două treimi din proiectele din anul următor sunt planificate într-o municipalitate sau oraș din Valonia: Peruwelz, Aubange, Arlon, Loverval, Coulett, Manage, Liege, Bierghes pe E411, Houdeng, Basècles, Frameries, Courcelles, Herve, Tournai, Pecq, Amay, Quaregnon, Herstal sau Nivelles. Obiectivulnostrueste de a face disponibilCNG pe întregteritoriulValoniei.”
Jean-Luc Crucke, Ministrulenergiei din Valonia, confirmă ambițiaValoniei: "În 2018, guvernul valonez a aprobat Planul energetic din Valonia pentru energie și climă, care stabilește obiective ambițioase pentru CNG și GNL până în 2030, respectiv 220 stații echipate cu CNG și 25 stații echipate cu GNL. Pentru a-și atinge obiectivele, au fost deja lansate două cereri de proiecte în 2018 și 2019 pentru un total de peste 17 milioane de euro. O bună colaborare public-privată este esențială pentru atingerea obiectivelo noastre privind combustibilii alternativi.”
“În Europa, CNG este, de asemenea, puternic (3500 de stații operaționale) cu planuri ambițioase de expansiune, în special în Franța (250), Spania (300), Germania (1000) și Italia (+ 300) ", adaugă Didier Hendrickx, manager relații cu publicul al gas.be.
Gazele naturale joacă un rol important în mobilitatea ecologică
Conform unui studiu recent realizat de Comisia de Reglementare în Domeniul Energiei Electrice și al Gazelor (CREG), gazul natural are un rol important în ecologizarea mobilității Belgiei. Emite până la 16% mai puțin CO2 și reduce semnificativ emisiile de particule fine și NOx.
Geert De Groote, Country Manager PitPoint Belgia, confirmă rolul pozitiv jucat de CNG în eforturile de realizare a unei mobilități mai curate: "Conducerea pe CNG este una dintre multele legături în tranziția spre o mobilitate mai durabilă. Dacă mașina este cea mai bună opțiune pentru a-și organiza mobilitatea, credem că mașina CNG este o alternativă foarte bună pentru călătoriile lungi și scurte. Gazul verde este și mai sustenabil și este considerat a fi succesorul surselor regenerabile de gaze naturale. Emisia de CO2 a acestui combustibil alternativ este aproape zero.”
AvantajulCNG
Frédéric Dubois, consilier principal al CREG, observă: "Comparativ cu motorina, având în vedere diferența scăzută a prețului de achiziție în prezent, anulată de prima de 500 EUR pentru achiziționarea unui vehicul CNG în regiunea din Valonia (valabil până la 30 Iunie 2019) sau prin scutirea de taxa rutieră și taxa de circulație în Flandra (valabilă până în 2020), modelele pe CNG sunt profitabile în medie de la primul kilometru.”
Seat Leon este disponibil pentru automobiliștii belgieni în versiunile CNG, benzină și diesel. Cu versiunea CNG, șoferul economisește de la 0,80 € la 8,31 € pe 100 de kilometri.
Cu versiunea CNG a Seat Arona, primul SUV pe CNG, șoferul economisește 2,36-2,55 € pe 100 de kilometri în comparație cu versiunea pe benzină și motorină. În comparație cu un vehicul hibrid și electric de tip plug-in comparabil, bonusul per 100 km este de 14,96 € până la 18,28 € pe 100 km.
Astăzi, mai mult de 14.600 vehicule cu gaz natural circula pe drumurile belgiene.
sursa: http://www.ngvglobal.com/blog/belgium-cng-stations-proliferate-0516
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Web Design by DowMedia