Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea a aprobat recent documentaţia de avizare lucrări de intervenţie şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare, modernizare, reconstrucţie, elemente ale infrastructurii rutiere în municipiul Râmnicu Vâlcea” la valoarea de 77,37 milioane de lei (16,4 milioane de euro) fără TVA, fiind vizate străzile Straubing, Ştirbei Vodă şi Râureni. În prezent zona străzii Ştirbei Vodă este carcterizată prin: starea străzii necorespunzătoare; porţiuni de trotuar amenajate necorespunzător; rigola pentru ape pluviale nefunctionala si cu întreruperi; iluminatul public este învechit, realizat cu 45 stâlpi din beton si cu 40 lămpi de iluminat cu neon, cu un consum mare de energie. Zona străzii Straubing este carcterizată prin: starea străzii necorespunzatoare; porţiuni de trotuar amenajate necorespunzator si numai pe partea stanga in sensul de mers dinspre Calea Bucureşti spre strada Lespezi; rigola pentru ape pluviale nefunctionala si cu întreruperi; iluminat public este invechit, realizat cu 72 stâlpi din beton cu 20 lămpi de iluminat-cu neon, cu un consum mare de energie. Zona străzii Râureni-Stolniceni este carcterizată prin: starea străzii necorespunzatoare; porţiuni de trotuar amenajate necorespunzator; rigola pentru ape pluviale nefunctionala si cu intreruperi; iluminat public este invechit, realizat cu 120 stâlpi cu 40 lămpi de iluminat cu neon, cu un consum mare de energie.
Prin reabilitarea sau modernizarea acestor străzi se realizează şi obiectivele operaţionale ale Strategiei de Dezvoltare a municipiului Ramnicu Valcea precum si a judeţului Valcea: îmbunătăţirea infrastructurii fizice de bază în spaţiul urban; îmbunătăţirea accesului la servicii de bază pentru populaţia urbană; creşterea numărului de obiective în vederea unei dezvoltări durabile. Obiectivele specifice sunt atinse prin implementarea proiectului privind modernizarea/reabilitarea străzilor din localitatea Ramnicu Valcea ce fac legătura direct sau indirect cu institutii politico-administrative, socio-medicale, turistice, etc., ceea ce duce la următoarele beneficii: economie de carburant; reducerea costurilor cu repararea autovehiculelor; creşterea valorii terenurilor din zonă; economie de timp pentru transportul persoanelor şi bunurilor; creşterea mobilităţii populaţiei; aaccesul rapid al mijloacelor de intervenţie pentru situaţii excepţionale salvare, politie, ISU (Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă); accesul la mijloacele de transport în comun; reducerea poluării prin scăderea suspensiilor în aer, etc.
(Petre Coman)
Web Design by DowMedia
Dar ,,drumul'' Mateesti-Berbesti nu-l vede nimeni oare ?