Vizitând recent uzina Fiat Powertrain Technologies (FPT) din Franța, ministrul francez responsabil cu transportul, Elisabeth Borne, a reafirmat sprijinul guvernului pentru sectorul gazelor naturale.
În timp ce ADEME – Agenția pentru Mediu și Managementul Energiei – a anunțat cei 8 câștigători ai cererii de proiecte ”Soluții integrate de mobilitate pentru NGV”, ministrul transporturilor a vizitat uzina FPT din Bourbon-Lancy, unde se fabrică motoare cu gaz natural pentru autobuze și camioane Iveco. După ce a vizitat atelierele fabricii, care asamblează motoare diesel și cu gaz natural, oficialul a participat la o masă rotundă care i-a reunit toți cei interesați de industria vehiculelor pe gaz natural (NGV).
”Sunt foarte fericită să fiu în acest loc frumos ancorat pe teritoriul său, ceea ce arată că industria are un viitor în țara noastră și că tranziția energetică este o oportunitate de angajare." Mulțumesc Iveco, Asociația Franceză a Vehiculelor cu Gaze Naturale (AFGNV) și tuturor jucătorilor din industrie pentru această zi de schimb de informații și pentru participarea lor constantă la avansarea în acest sector", a declarat d-na Borne în discursul său.
Aș dori să subliniez problema specifică a biogazului: CNG permite reducerea semnificativă a particulelor fine și a emisiilor de NOx, dar nu va fi suficient, fără biogaz, să ne conformăm obiectivelor noastre climatice. Este necesar să mergem mai departe, mai repede, să dezvoltăm producția de biogaz, cred foarte mult în industria CNG și sunt sigură că împreună vom atinge obiectivele noastre de mobilitate curată", a adăugat domnia sa.
Din pacate, politicienii romani nu acorda importanta cuvenita reducerii particulelor fine și a emisiilor de NOx. Poate acum, in ceasul al doisprezecelea, vor urma modelul francez!
În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Web Design by DowMedia