IVECO a livrat cinci camioane Stralis NP către VERBIO Logistik GmbH, care va conduce noile vehicule pe biometanul generat din paie, făcând un pas important către transportul neutru în CO2 în vehiculele grele de marfă. Această aprovizionare marchează, de asemenea, o piatră de hotar importantă pentru IVECO: 1.000th NP Stralis livrat. "VERBIO este un client-cheie pentru noi în domeniul tracțiunii alternative cu gaz natural, deoarece combustibilul lor provine dintr-o sursă regenerabilă. Alegerea lor de la Stralis NP arată clar că, în cazul biogazului, transportul greu poate fi neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și profitabil astăzi ", a declarat Pierre Lahutte, președintele mărcii IVECO.
Având în vedere utilizarea pe care a planificat-o pentru noul NPV Stralis NP, VERBIO a selectat versiunea mono-combustibil CNG de 400 CP. Cu două rezervoare de combustibil care conțin 920 litri de GNC sau biometan, această versiune are o rază de acțiune de până la 570 km. Mai mult decât atât, camioanele au fost echipate cu sisteme hidraulice de înaltă performanță, care le permit integrarea perfectă într-o flotă de remorci existentă cu tehnologie de pardoseală.
NPC Stralis NP va fi alimentat de biometan produs la uzina proprie a companiei VERBIO din Schwedt, atingând o reducere de CO2 de 90%, precum și o scădere semnificativă a emisiilor de particule și de oxid de azot în comparație cu camioanele convenționale diesel. Cu aceste vehicule, VERBIO lansează prima flotă de transport greu neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. În plus, camioanele au avantajul dublu al performanței excelente a mediului înconjurător, împreună cu o funcționare extrem de silențioasă, deoarece nivelul de zgomot al acestora este cu 50% mai mic decât omologii lor diesel, atât în timpul condusului, cât și în modul de preluare a puterii.
"Camioanele IVECO Stralis CNG reprezintă o extindere logică și actualizată a flotei noastre de vehicule. Această flotă de aproximativ 80 de camioane include deja 12 camioane cu combustibil dublu, care sunt alimentate cu motorină și CNG / biometan. Tracțiunea mono-combustibil CNG / biometan a celor cinci noi vehicule IVECO permite o creștere și mai mare a eficienței în ceea ce privește costurile cu CO2 și costurile. Cu modelul NP Stralis NP de 400 CP, IVECO oferă o mașină puternică care îndeplinește cerințele noastre pentru transportul de mărfuri grele în vrac, nu numai în ceea ce privește protecția climei, ci și în ceea ce privește fezabilitatea și profitabilitatea ", a declarat Bernd Sauter, COO of Procurement & Logistics la VERBIO.
Sursa: Iveco
În România Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizeaza implementarea a 9 statii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat ( CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele ( INEA ) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Web Design by DowMedia