Încă din cursul săptămânii trecute, într-un anonimat total care i-a încurcat pe mulţi călători, s-a deschis pentru public noua gară din Râmnicu Vâlcea, o clădire cu multe greşeli de construcţie şi edificată de firma Concefa Sibiu. Nici măcar CFR, compania care deţine gara, nu a dat un comunicat de presă oficial referitor la acest eveniment. Din noua gară se poate ajunge direct printr-un pasaj pietonal subteran la peroanele 2 şi 3, peroane care au asigurate lifturi pentru persoane cu handicap. Lucrările de construire au fost terminate de societatea Concefa încă de anul trecut, după 4 ani de la demararea investiţiei care s-a ridicat la 7 milioane de euro, mare parte fiind fonduri europene. Noua clădire stătea închisă din cauză că nu avea apă curentă şi canalizare. Constructorul a greşit săpăturile şi a conectat conducta de canalizare... în conducta de apă a oraşului. În urma controalelor realizate de către autorităţile locale şi CFR, constructorului i s-a cerut să remedieze problema. Din fosta clădire a mai rămas un depozit care funcţiona pe post de casă de bilete şi toaletă publică, insalubră. Vestea că fosta gară urma să fie demolată nu le-a căzut bine râmnicenilor, aceştia dorindu-şi o renovare a clădirii. Construită în anul 1887, atunci când s-a deschis linia ferată Râmnicu Vâlcea - Piatra Olt, fosta gară din Râmnicu Vâlcea era o clădire de o mare însemnătate a oraşului. Potrivit unor istorici, la început, a fost doar o staţie cu un ceas care n-a mers aproape niciodată şi unul sau două felinare decorative ce vor fi luminat pe vremuri la ora când trecea acceleratul. 15 ani mai târziu, în 1902 se înfiinţează ruta Râmnicu Vâlcea-Sibiu, iar gara devine un loc de întâlnire pentru localnicii doritori să-şi împărtăşească ultimele noutăţi şi, în acelaşi timp, curioşi să vadă cine a mai poposit în oraş.
(Petre Coman)
Web Design by DowMedia