Potrivit membrilor CNA, reclamele încalcă articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţie”, scrie Pagina de Media.
UPDATE: Răsvan Popescu, membru în Consiliul Naţional al Audiovizualului spune că forul din care face parte nu s-a pronunţat în privinţa proiectului de exploatare de la Roşia Montană şi nici nu a interzis companiei Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) să realizeze spoturi publicitare şi să cumpere spaţiu de reclamă.
“Nu a fost un ordin de interzicere, ci un ordin de modificare. Nu mai pot folosi spoturile care au rulat până acum. Dar le pot modifica. Nu le spunem noi cum să le modifice”.
De ce a interzis CNA reclamele RMGC?
Răsvan Popescu: “Publicul este indus în eroare prin confuzia între o campanie comercială – Gold Corporation este o societate comercială – şi una socială, cu o petiţie pentru adunarea de semnături, deci o campanie non-comercială. Se suprapun, astfel, două tipuri de campanii. Publicul nu mai ştie dacă atunci când semnează pentru locuri de muncă în minerit, nu aderă de fapt la exploatarea cu cianură din munţii Apuseni”.
Totul a pornit de la Eugenia Vodă
Recent, Eugenia Vodă, realizatoarea emisiunii „Profesioniştii“, de la TVR, a trimis o scrisoare deschisă Consiliului Naţional al Audiovizualului, intitulată „De ce e «bun pentru România» un Lac Otrăvit, mai mare decât Monaco?“, în care cere ca reclamele proiectului minier de la Roşia Montana să nu mai fie difuzate.
Eugenia Vodă a condamnat „dezmăţul publicitar, generator de confuzie“ într-o scrisoare trimisă către CNA numită drept „plângere deschisă“ şi a cerut stoparea difuzării reclamelor pro minerit modern din cauza neinformării corecte a publicului.
„Aceste reclame contravin dispoziţiilor legale privind informarea corectă a publicului“, a scris Eugenia Vodă.
"CNA a fost sesizat prin mai multe petiţii, venite atât de la persoane fizice cât şi de la ONG-uri", a spus Răsvan Popescu. (adevarul.ro)
Web Design by DowMedia