• Primăria Râmnicului poate face mai mult pentru vâlcenii fără loc de muncă !
Nu este Emilian Frâncu omul care să fie dornic de sfaturi. În niciun caz de la nişte jurnalişti care au refuzat să facă parte dintr-un cor de lăudători şi scuturători de scame. Dar cu siguranţă actualul primar al Râmnicului ne citeşte şi reţine uneori diferite idei pe care încearcă să le pună în practică. Deci, atenţie domnule primar! Vă aducem aminte că mare parte dintre oamenii de casă ai dumneavoastră s-au aranjat foarte bine. Familia Popescu de exemplu. Aţi ajutat-o pe doamnă să câştige nemeritat concursul de director la Oficiul Registrul Comerţului iar pe Ion Popescu Sodă să ajungă director ETA (aici aţi cam greşit trebuia să îi daţi ceva mai de stat degeaba pe un salariu mai mare) deci această familie câştigă acum 100 de milioane de lei lunar. De la stat. Sunt însă mii de familii care au nevoie de joburi. Iar aici ştim sigur că sunteţi deficitar că nu prea aveţi soluţii. Și nu le aveţi pentru că nici nu ştiţi cum funcţionează sistemele, aţi stat prea mult ca parlamentar numai după teorii şi nu ştiţi practica. În Râmnic există în realitate câteva sute de locuri de muncă. Care ar fi tocmai bune mare parte din ele pentru viitorii şomeri de la OLTCHIM sau pentru absolvenţii din acest an. Probabil câteva fătuce vor reuşi şi le vor înlocui pe cele de care s-au plictisit mahării dar în rest....e greu ! Știţi bine că deja CET-ul e intoxicat de atâţia freacă menta băgaţi pe gât, mai bine zis pe statele de plată.
Deci primăria trebuie să fie transparentă cu cetăţenii ei şi să comunice cât mai des şi cât mai bine. Câteva sute de locuri de muncă pot apărea în zona taximetriei. Dacă bineînţeles vreţi să stopaţi aceste practici ordinare de evaziune, minciună şi furt din sistem. Taximetriştii în Râmnic de fapt sunt nişte persoane jecmănite nu nişte salariaţii. Sunt obligaţi să plătească câte 50-80 de lei la fiecare 24 de ore în care au dreptul să folosească un autoturims. Banii sunt daţi la negru către proprietarii de autoturisme şi licenţe. Taximetriştii lucrează 12-16 uneori şi mai multe ore pe zi, în fiecare zi a săptămânii, dar au în realitate contracte de muncă pe 2 ore sau maxim 4 ore pe zi. Mulţi nu vor beneficia de pensii la bâtrâneţe. E un jaf care poate fi topat foarte uşor dacă veţi colabora şi cu alte instituţii ale statului şi îl aduceţi pe şofer la statut de angajat al cuiva nu de om care plăteşte la negru o chirie pentru o maşină. Deci faceţi în aşa fel încât de la 1 ianuarie nimeni să nu mai poată face taximetrie decât cu o autorizaţie pentru maşină. Și scoateţi două tipuri de autorizaţii. Una la care maşina este folosită 24 de ore din 24 şi alta la care este folosită 12 ore pe zi. Cereţi încadrare de 8 ore, cu caiet cu program, pentru fiecare autoturism. Deci pe fiecare maşină care are autorizaţie de 24 de ore trebuie să lucreze minim 4 oameni deoarerce sunt multe ore şi sâmbăta, duminica, sărbătorile legale, plus concediile de odihnă ( apropo ştiaţi domnule primar că taximetristul vâlcean nu are concediu plătit, niciodat de foarte mulţi ani, pentru el sărbătoarea e doar un calvar, nimeni nu îi dă liber pentru acele zile şi nici nu îl plăteşte dublu.) Nu vă lăsaţi impresionat de străgătele unora care au taxiuri şi care vor spune că nu pot lucra decât câteva ore etc. Le spuneţi clar domnule eu am nevoie de locuri de muncă...din OLTCHIM şi din alte locuri rămân fără serviciu atâţia oameni. Nu dăm autorizaţie de taxi decât celor care fac câte 4 sau trei contracte de muncă, atenţie, pe fiecare autoturism. Șoferii vor preda zilnic patronilor încasările, vor păstra eventualul ciubuc şi vor primi salariul la dată fixă de la patroni. În coplaborare cu cei de la ITM trebuie să faceţi verificări ca aceşti oameni să nu mai plătescă zilnic chirii la maşini, să fie retribuiţi pentru rele suplimentare sau cele lucrate noaptea, să aibă foi de parcurs, timp de odihnă etc. Nu e normal domnule primar ca pe străzile oraşului să circule uneori taximetrişti care stau de aproape 24 de ore în maşină pentru a produce banii pentru ticălosul numit impropriu patron şi să îi rămână şi lui ceva care să ducă acasă. În momentul de faţă pentru fiecare autoturism folosit la taximetrie există cel mult o carte de muncă. Iar cel care lucrează pe ea are rareori trecut în contract mai mult de 4 ore ! STOPAȚI acest jaf şi veţi avea mai multe cărţi de muncă, mai mulţi bani din taxe şi impozite strânşi la buget, şoferi mai odihniţi şi mai atenţi cu pasagerii, taximetrişti care vor putea avea şi ei zile libere, concedii şi siguranţa unei pensii cât de cât onorabile. În ediţia viitoare vă vom explica cum lucrează în oraş sute de femei fără contracte de muncă şi cât de utilă ar fi înfiinţarea unei societăţi de curăţenie care să preia curăţenia de la administraţiile de proprietari, să ofere locuri de muncă legale acestor femei care nu vor avea pensie şi nu au asigurare de sănătate pentru că sunt exploatate haotic de diferiţi preşedinţi de asociaţii. Important este să numiţi oameni care nu mai fură care plătesc facturile furnizorilor la timp şi care se ocupă eficient de administraţie fără a intra în cârdăşie cu fel de fel de escroci.
Par probleme mărunte dar tocmai acestea contează pentru cetăţean. Pe cetăţean nu îl interesează cine va plăti salariile imense ale unei jucătoare de handbal şi nici cazarea acesteia gratis în apartamente din oraş. Pe bune! (N.T.)
Web Design by DowMedia