Nicu Trandafir
La CAS Vâlcea este o aglomeraţie de funcţionare care efectiv par a se călca pe picioare. Cu atâtea doamne şi domnişoare angajate după fiecare alegeri generale ar trebui ca solicitanţii să fie serviţi prompt şi eficient. Nu e deloc aşa! Este o organizare extrem de defectuoasă, dublată de o lipsă de respect faţă de clienţi. Iar clienţii sunt de multe ori persoane fără venituri, fără loc de muncă, fără ajutoare sociale, care depun eforturi mari pentru a plăti asigurarea de sănătate. Instituţia are zeci de calculatoare moderne şi internet. Cu toate acestea cei care vor să-şi plătească asigurarea sunt trimişi la Finanţe , din trei în trei luni, pentru a aduce o adeverinţă din care să rezulte veniturile lor (care culmea sunt la majoritatea ZERO!). Un simplu mail între cele două instituţii ar rezolva problema. CAS poate face adrese către Finanţe cu un tabel anexat cu persoanele asigurate şi să solicite date despre veniturile lor. Ce mama naibii este aşa de greu să facă o înţelegere conducerea Casei cu cea de la Finanţele Publice ? De ce să meargă un om de două ori la Finanţe şi să plătească şi o taxă pentru a obţine o hârtie care să-i permită să se asigure medical? De multe ori programul de încasări este redus. De exemplu vineri, 29 aprilie, în ultima zi a lunii în care un solicitant dorea să achite asigurarea pe luna următoare aceasta se putea face doar între orele 11.00-13.00.
Nu înţelegem de ce doamna casieră, care deţine calculator, nu poate verifica buletinul şi datele persoanei care vrea să achite asigurarea . Solicitanţii trebuie să treacă întâi pe la un birou unde lucrează, sau se fac că au treabă, trei funcţionare. Marţi 3 mai, la ora 12. 30, obosite de muncă, acestea serveau masa, toate trei în acelaşi timp, iar afară se formase o coadă de zece persoane. Casiera nu mânca dar nu avea nici ce încasa până nu dădea ok-ul una din „fomistele" funcţionare publice din biroul de vizavi. De la casierie se vedea coada celor amărâţi care aşteptau să plătească . Bani de care spitalele au nevoie, bani din care sunt plătite şi hoardele de funcţionari publici. Punem pariu că întreţinerea sediului CAS Vâlcea din Râmnic, plus salariile funcţionarilor, costă mai mult decât se poate aduna anual de la persoanele fără venituri care încearcă cât de cât să se protejeze pentru a nu fi obligate să plătească tarife de hotel de lux în cazul în care ajung să fie internate în spitalele pline de gândaci , de mizerie şi de infecţii intraspitaliceşti din judeţ. Unul dintre solicitanţi, exasperat de nesimţirea salariatelor de aici a intrat în birou le-a urat poftă bună şi le-a întrebat dacă nu ar fi posibil să-şi ia pauza de masă pe rând, dacă au dreptul la ea, aşa cum procedează personalul din bănci sau de la alte firme private care lucrează cu publicul.
Doamnele s-au simţit ofuscate. Cu program de 8 ore, cu sâmbetele şi duminicile libere, în birouri moderne încălzite iarna şi cu aer condiţionat vara, cu concedii lungi plătite integral, cu toate sărbătorile libere, cu echipamente de lucru moderne aceste „ plimbă hârtii" datorează locul de muncă, în bună parte, apropierii lor sau a unui membru al familiei de o gaşcă politică dintr-un partid. Lipsa respectului faţă de cetăţean este normală la asemenea specimene. Iar conducerile unor astfel de instituţii nu pot şi nici nu vor să restructureze personalul şi să facă o organizare a muncii mai eficientă. Pentru că şi directorii au fost avansaţi tot clientelar.
Web Design by DowMedia