Consilierii municipali din Râmnicu Vâlcea au aprobat săptămâna trecută inventarierea în patrimoniul primăriei a autobuzului marca Rocar, an de fabricaţie 1998, transmis fără plată de către Serviciul Român de Informaţii, împreună cu mijloacele de natura obiectelor de inventar aferente acestuia. De asemenea, consilierii locali au aprobat transmiterea către societatea ETA SA a autobuzului primit de la SRI în vederea desfăşurării serviciului de transport public local de călători, completându-se în mod corespunzător anexa cu bunurile transmise în concesiune către această societate, la contractul de concesiune.
Cei de la Primăria Râmnicului au ţinut cont, în luarea acestei decizii de prevederile Hotărârilor de Guvern nr. 841/1995, privind procedurile de transmitere fără plata şi de valorificare a bunurilor aparţinînd instituţiilor publice şi nr. 1397/2003, de aprobare a regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor materiale scoase din funcţiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii aflate în administrarea SRI. Astfel, prin procesul-verbal de predare-preluare nr. 2165/707 din 8.12.2010, înregistrat la Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea sub nr. 34124/2010, SRI, prin Unitatea Militară 0418 Bucureşti a transmis fără plată municipiului Râmnicu Vâlcea autobuzul marcă Rocar, tip U410 - 220 împreună cu mijloacele de natura obiectelor de inventar aferente acestuia.
Pe de altă parte, trebuie să spunem că Primăria nu a reuşit să cumpere nici până la această dată cele 30 de autobuze cu suma totală de 800.000 de lei. Până la sfârşitul acestei luni, edilii aşteaptă oferte din partea firmelor de profil. De data aceasta, pentru suma alocată se cer doar 9 autobuze. Astfel, luna aceasta se află la a patra licitaţie pentru achiziţionarea unor vehicule care să înlocuiască vechile rable ce încă mai circulă pe rutele din oraş. Suma de care edilii dispun este de 800.000 de lei, bani alocaţi încă din vara anului trecut. Oficialii societăţii de transport în comun speră ca de data aceasta să poată achiziţiona autobuzele dorite cu care să le schimbe pe cele din prezent. Şefii ETA îşi doresc autobuze cu motoare diesel în regim de poluare minim Euro 2, iar anul de fabricaţie să nu fie mai mic de 1999. În vară, atunci când Consiliul Local din Râmnicu Vâlcea a aprobat finanţarea se dorea cumpărarea a 30 de vehicule la second hand, însă nici o firmă nu a putut oferi un pachet atât de mare pentru suma de care ETA dispunea.
Oficialii din primărie spun că, în prezent flota ETA este alcătuită din 10 autobuze noi, cumpărate în 2005 dar care nu fac faţă cererii, motiv pentru care au fost păstrate în circulaţie alte 27 de vehicule Ikarus, UDM şi UDA, cu grad mare de uzură şi kilometraje ce uneori depăşesc cifra de 1 milion. Pentru a decongestiona unele linii, primăria a introdus în 2005 nouă microbuze noi marca Iveco şi Ford. (P.C.)
Web Design by DowMedia