Comunicat de presă
În continuarea politicilor de îmbunătăţire a calităţii serviciilor publice şi de eficientizare a activităţii administrative, Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală au finalizat un proiect de imprimare rapidă şi centralizată a actelor administrativ-fiscale.
Avantajele utilizării noilor servicii sunt: eficientizarea activităţii inspectorilor fiscali; crearea unei baze de date centrale unice care să permită o evidenţă a documentelor emise, a confirmărilor de primire, cât şi a notificărilor şi a stadiului acestora; diminuarea costurilor (ex. achiziţia de consumabile – hârtie, toner, piese de schimb imprimante etc); creşterea confidenţialităţii datelor; adoptarea şi aplicarea unor proceduri de lucru unitare; standardizarea termenelor de emitere a actelor administrativ – fiscale.
Unitatea de Imprimare Rapidă va asigura tipărirea centralizată a celor 68,8 milioane de acte administrativ-fiscale emise într-un an de către cele 41 de direcţii generale ale finanţelor publice judeţene, de Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili şi de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a municipiului Bucureşti.
Unitatea de Imprimare Rapidă care a fost pusă în funcţiune joi, 30 iulie 2009 îşi va desfăşura activitatea în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului Vâlcea.
La ceremonia de inaugurare au participat domnul Gheorghe Pogea ministrul finanţelor publice, domnul Sorin Blejnar, preşedintele ANAF si domnul Mihai Gogancea-Vătăşoiu, vicepreşedinte ANAF.
“Birocraţia excesivă aduce costuri suplimentare atât mediului de afaceri cât şi statului, influenţează în mod negativ concurenţa şi împiedică intrarea pe piaţă a noilor companii. Ministerul Finanţelor Publice va continua implementarea de noi instrumente, în special instrumente bazate pe tehnologia informaţiei care să asigure o comunicare mai coerentă şi eficientă între guvern, cetăţeni şi mediul de afaceri.”, a declarat domnul Gheorghe Pogea, ministrul finanţelor publice.
În cadrul evenimentului de inaugurare a Unităţii de Imprimare Rapidă de la Râmnicu Vâlcea, domnul Sorin Blejnar, preşedintele ANAF, a declarat: “Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin înfiinţarea Unităţii de Imprimare Rapidă, eficientizează activitatea inspectorilor fiscali, prin eliminarea muncii manuale de emitere, tipărire, împlicuire, transport la unităţile poştale şi arhivare a documentelor. În acelaşi timp, punând în funcţiune Unitatea de Imprimare Rapidă creăm o bază de date centrală unică, orientantă spre consultare şi asigurăm o reducere substanţială a costurilor efectuate lunar de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, cum ar fi cele cu organizarea licitaţiilor de achiziţie a consumabilelor: hârtie, piese schimb imprimante, toner ş.a.m.d. “
În prima fază, în Unitatea de Imprimare Rapidă vor fi tipărite: notificări privind nedepunerea în termen a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii; notificări privind modul de completare a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii; somaţii de plată şi titluri executorii.
Gheorghe Pogea: Vor fi disponibilizari in toate administratiile fiscale din tara
Ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, a declarat joi, la Ramnicu Valcea, ca vor fi facute disponibilizari in toate administratiile fiscale din tara. Aceasta masura va fi luata dupa implementarea unui nou sistem de imprimare si centralizare a actelor administrativ-fiscale, relateaza NewsIn.
„Ceea ce faceau, zeci de mii de ore, 384 de administratii fiscale, cu sute de oameni, fac la Ramnicu Valcea foarte putini angajati. (...). Vom face un calcul, cate persoane faceau ceea ce se face acum la imprimeria de la Ramnicu Valcea si, daca nu vor avea de lucru - si nu vor avea sigur de lucru - va fi o masura de disponibilizare”, a declarat Pogea.
Unitatea de Imprimare Rapida de la Ramnicu Valcea, care activeaza in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Valcea, si la care lucreaza in jur de 30 de oameni, va asigura, printr-o tehnologie moderna si rapida, tiparirea centralizata a celor 68,8 milioane de acte administrativ-fiscale emise intr-un an.
Foarte important pentru unităţile administrativ – teritoriale!
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea a emis Decizia nr. 353 referitoare la actualizarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale şi a sumelor din cota de 22% din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale la nivelul judeţului Vâlcea pe anul 2009.
Decizia şi anexa privind sumele defalcate din TVA şi cota de 22% din impozitul pe venit rectificată au fost publicate şi pot fi consultate pe pagina de internet a DGFP Vâlcea - www.finantevalcea.ro, la categoria Trezorerie, subcategoria Bugete locale, din meniul principal.
Web Design by DowMedia