Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează contribuabilii că a fost adoptată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2009 pentru amânarea la plată a obligaţiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457/1 iulie 2009. În articolul de mai jos, prezentăm principalele prevederi.
Beneficiari
Prin noul act normativ, pentru obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se acordă înlesniri sub forma amânării la plată, în condiţiile OUG nr. 92/2009.
Amânarea la plată se poate solicita de contribuabili, prin cerere, pentru obligaţiile fiscale datorate şi neachitate în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.
În cerere contribuabilii vor indica perioada pentru care se solicită amânarea la plată, care nu poate fi mai mare de 6 luni. Amânarea la plată nu poate depăşi data de 20 decembrie a anului fiscal în care se acordă.
Condiţii
Pentru a beneficia de amânarea la plată a obligaţiilor fiscale, contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
b) şi-au depus toate declaraţiile fiscale;
c) nu au înscrise fapte în cazierul fiscal;
d) nu s-a stabilit răspunderea potrivit prevederilor Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din OG nr. 92/2003 privind Codul de
Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Condiţiile prevăzute mai sus trebuiesc îndeplinite la data depunerii cererii.
Odată cu depunerea cererii de amânare la plată contribuabilul va solicita şi eliberarea certificatului de atestare fiscală prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amânării la plată.
În termen de 15 zile de la data comunicării deciziei de amânare la plată, contribuabilii vor constitui garanţii sub forma scrisorii de garanţie bancară şi/sau vor oferi bunuri libere de orice sarcini în vederea instituirii măsurilor asiguratorii.
Garanţiile constituite şi/sau bunurile oferite în vederea instituirii măsurilor asiguratorii vor acoperi sumele amânate la plată, precum şi majorările de întârziere datorate pe perioada amânării.
Bunurile oferite în vederea instituirii măsurilor asiguratorii vor fi evaluate de un expert independent, iar pentru bunurile constând în terenuri şi clădiri evaluarea se va realiza conform Comunicării Comisiei privind elementele de ajutor de stat în vânzările de terenuri şi clădiri de către autorităţile publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.
Valabilitate
Amânările la plată îşi pierd valabilitatea:
a) în cazul în care contribuabilii nu îşi achită, conform legii, obligaţiile fiscale cu termene de plată începând cu data emiterii deciziei de amânare la plată;
b) în cazul în care nu sunt îndeplinite obligaţiile prevăzute la art. 4 al O.U.G. nr. 92/2009.
Pierderea valabilităţii amânării la plată se constată de organul fiscal competent, prin decizie.
Pierderea valabilităţii amânării la plată atrage anularea acesteia, precum şi începerea sau continuarea, după caz, a executării silite.
Amânarea la plată se acordă unui contribuabil o singură dată într-un an calendaristic.
Aplicabilitate
Dispoziţiile OUG nr. 92/2009 au aplicabilitate până la 30 iunie 2010.
Norme
În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a OUG nr. 92/2009 vor fi emise normele metodologice de aplicare
Măsuri pentru combaterea transporturilor ilicite de mărfuri
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează contribuabilii că a fost adoptată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 93/2009 privind unele măsuri pentru întărirea controlului în scopul combaterii transporturilor ilicite de mărfuri, care a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 1 iulie 2009. În articolul de mai jos, prezentăm principalele prevederi.
Noul act normativ modifică Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel, prin derogare de la dispoziţiile art. 221 alin. (3) din OG 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiei prevăzute de art. 220 alin (1) lit. k) - transportul de produse accizabile care nu sunt însoţite de documentul administrativ de însoţire a mărfii - DAI - prevăzut la titlul VII din Codul fiscal sau pentru care documentul este completat cu date incorecte ori incomplete referitoare la cantitate, cod NC sau mijlocul de transport, precum şi transportul de produse accizabile efectuat prin cisterne ori recipiente care nu poartă sigiliile supraveghetorului fiscal ori au sigilii deteriorate, controlul asupra mijloacelor de transport se efectuează de către echipe mixte alcătuite din personalul de specialitate din cadrul ANAF şi unităţile sale subordonate şi personalul anume desemnat din cadrul Poliţiei Române.
La solicitarea personalului anume desemnat din cadrul Poliţiei Române, care face parte din echipa mixtă, personalul de specialitate din cadrul ANAF şi unităţile sale subordonate are obligaţia de a efectua controlul de specialitate. Personalul anume desemnat din cadrul Poliţiei Române, care face parte din echipa mixtă va opri în trafic mijloacele de transport marfă, în vederea efectuării controlului de specialitate, din oficiu sau la solicitarea personalului de specialitate din cadrul ANAF şi unităţile sale subordonate.
Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunilor se fac de către personalul de specialitate din cadrul ANAF şi unităţile sale subordonate.
De asemenea, ordonanţa modifică şi completează OUG nr. 12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi a produselor procesate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184/2006, astfel: constituie contravenţie şi se sancţionează „transportul în scop comercial al cerealelor sau al produselor de panificaţie, neînsoţite de documentele prevăzute de lege care să justifice provenienţa licită a acestora, cu amendă de la 3.000 la 5.000 lei, confiscarea mărfii şi a mijlocului de transport marfă utilizat în acest scop”. Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunilor se face de către Garda Financiară şi personalul anume desemnat din cadrul Poliţiei Române. Veniturile rezultate din valorificarea bunurilor confiscate şi ca urmare a aplicării sancţiunilor, constituie venituri la bugetul de stat.
Web Design by DowMedia