Anul trecut, producătorul de lacuri şi vopsele Sarcom a obţinut o cifră de afaceri de peste 30 de milioane lei, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Directorul general al companiei, Marinică Potop a estimat pentru 2009 o cifră de afaceri similară celei din 2007, când a raportat 27.300.932 de lei. „Vânzările vor scădea, iar încasările vor fi mai greoaie, dar suntem pregătiţi, mai ales că nu avem nevoie de finanţări suplimentare în acest an.
Sarcom va creşte preţurile cu 5%, din cauza cursului leu/euro, însă dacă materiile prime se vor ieftini vom scădea preţurile", a spus Marinică Potop. Anul trecut compania a comercializat lacuri şi vopsele numai în România, vânzările în retail reprezentând 85% din total. Segmentul de vopsea lavabilă a avut 57 de procente din cantitatea vândută. Sarcom şi-a sporit anul trecut producţia de lacuri şi vopsele cu 1,63% faţă de anul precedent, iar pentru 2009 preconizează să vândă 12.500 de tone.
Capacitatea totală de producţie a fabricii este de peste 25.000 de tone pe an. Pentru 2009, compania are în plan să lanseze cel puţin trei produse noi, dar care nu necesită cheltuieli mari în utilaje, ci mai mult în cercetarea şi lansarea produselor pe piaţă. Directorul general al Sarcom estimează că valoarea totală a pieţei locale de lacuri şi vopsele nu a depăşit 120-130 milioane de euro în 2008, iar anul acesta sigur va scădea, o previziune optimistă fiind o reducere cu 10-20%, iar o previziune pesimistă cu 30-40%.
Sarcom a fost înfiinţată în 1993 şi îşi desfăşoară activitatea într-o unitate de producţie situată lângă Râmnicu Vâlcea, având în prezent 103 angajaţi. Principalii competitori ai firmei pe piaţa locală a vopselelor sunt Fabryo, Policolor, Deutek, Kober şi Atlas Corporation.
Web Design by DowMedia