Strigător la cer!
Monceanu cheltuie inutil 37.000 euro din bugetul local
• deşi mai multe publicaţii vâlcene s-au oferit să difuzeze gratuit anunţurile Primăriei Râmnicului, viceprimarul liberal Constantin Monceanu nici nu vrea să audă • licitaţia pentru mass-media, din data de 3 noiembrie, este una direcţionată în favoarea presei aservite puterii politice a judeţului • caietul de sarcini este ilegal
Viceprimarul Râmnicului, Constantin Monceanu este decis să nu renunţe sub nici o formă la organizarea caricaturii numite „licitaţie pentru atribuirea contractului de servicii mass-media”, în data de 3 noiembrie. Aşa cum vă informam în ediţiile anterioare ale ziarului, Primăria Râmnicului a alocat nici mai mult, nici mai puţin, de 37.000 euro (adică mai bine de 1,3 miliarde lei) pentru trei canale mass-media: o televiziune, un post de radio şi un cotidian, toate locale. Suma, care urmează a fi plătită din bugetul public, este aproape dublă celei primite până în luna mai a acestui an de 14 canale media vâlcene. Câştigătorii acestei licitaţii ar urma să primească, în medie, o sumă lunară cifrată la circa 1.000 de euro. Toţi aceşti bani vor fi plătiţi de contribuabil pentru difuzarea anunţurilor de licitaţii, şedinţe de consiliu local şi alte activităţi organizate de primărie.
Caiet de sarcini ilegal
Deşi în ultimele săptămâni Monceanu a primit numeroase semnale, unele dintre acestea chiar oficiale – din partea unor redacţii, că licitaţia nu este una legală, viceprimarul cu atribuţii de primar nu pare interesat să rezolve în vreun fel problemele. Reamintim cititorilor noştri că Primăria Râmnicului a întocmit în aşa fel caietul de sarcini, încât cele mai multe publicaţii vâlcene să fie excluse din start de la licitaţie. Singurele ziare care vor putea participa la licitaţia din 3 noiembrie vor fi cotidienele cu minim 6 apariţii săptămânale. Săptămânalele, bisăptămânalele, publicaţiile regionale precum şi cele două cotidiene cu 5 apariţii săptămânale au fost scoase din cărţi încă de la întocmirea caietului de sarcini. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că firmele editoare care vor să participe la licitaţie nu trebuie să aibă datorii la stat, ajungem la concluzia că un singur ziar local corespunde condiţiile impuse de Primăria Râmnicului. Din motive lesne de înţeles, nu este momentul nominalizării publicaţiei care trebuie să câştige cu orice preţ această licitaţie, doar pentru că are o puternică susţinere din zona puterii politice a judeţului Vâlcea. O vom face însă la momentul potrivit, în cazul în care conducerea primăriei nu va înţelege să intre în legalitate.
Unde este monopolul, domnule viceprimar?
Faptul că viceprimarul liberal Constantin Monceanu nu are nici cea mai mică intenţie de a economisi banul public, este dovedit şi de două solicitări venite din partea a cel puţin 6 publicaţii locale. Miercuri, 25 octombrie, societăţile PIRMAR SRL, Vilsopres SRL, Grand Press SRL , Corinter SRL şi IMOB INVEST SRL, cele care editează ziarele „ Ziarul de Vâlcea”, „Arena Sport şi Politicp”, „Observator de Vâlcea”, „Obiectiv Vâlcean şi „ Publias” au înregistrat adresa 33497 la primăria Râmnicului făcând oferta de a publica gratuit în 2007 orice anunţ sau informaţie pe acare administraţia Râmniculu vrea să o aducă la cunoştinţă cetăţenilor şi firmelor din judeţ. Cotidianul „ Viaţa Vâlcii” a făcut separat aceiaşi ofertă. Din surse sigure cel puţin încă 4 publicaţii locale sau regionale doreau să se alieze propunerii noastre. Prin acestea, aceste publicaţii (atât cotidiene, cât şi săptămânale) s-au oferit să publice GRATUIT anunţurile primăriei, pentru a nu se cheltui inutil zeci de mii de euro din bugetul public. Ei bine, viceprimarul nici nu a vrut să audă! Domnia sa a declarat cu ocazia celei mai recente conferinţe de presă că solicitările scrise ale redacţiilor vâlcene nu pot fi luate în calcul. „Am vorbit cu cei de la Consiliul Concurenţei şi Curtea de Conturi şi nu se poate. În acest fel s-ar crea un monopol. Licitaţia trebuie organizată. Ziarele care doresc să participe trebuie să vină cu o ofertă la licitaţie, fie ea şi de un leu”, a spus Constantin Monceanu. Răspunsul său a stârnit nemulţumirea majorităţii jurnaliştilor prezenţi la conferinţa de presă. Aceştia i-au reproşat lui Monceanu fragilitatea explicaţiilor; în plus, viceprimarul a dat de înţeles că nu cunoaşte semnificaţia noţiunii de „monopol”. Îi explicăm noi: monopol înseamnă deţinerea de către o societate comercială sau a unui holding a unei activităţi într-un anumit domeniu, în proporţie de 100%. Unde este aşadar monopolul în intenţia mai multor ziare de a difuza gratuit anunţurile unei instituţii publice?
Hingherii îşi vor găsi de lucru pe TV
Nu ştim încă sigur pentru ce cotidian s-a aranjat licitaţia. Există două variante. Dar ştim că 66 la sută din bugetul de publicitate al primărie se va duce spre televiziunea şi postul de radio ce aparţin, chiar dacă nu la vedere, deputatului liberal Emilian Frâncu. Viceprimarul Monceanu va arunca astfel mii de euro pe anunţuri de angajări şi licitaţii ce vor fi difuzate de un post local de televiziune şi pe un post de radio pe care nu credem că-l pot asculta simultan mai mult de 2-3 sute de râmniceni. Dacă unele reclame, cum ar fi de exemplu lansarea unui nou detergent, au impact mai mare pe audio vizual, în schimb anunţurile de care are nevoie primăria nu au nici un fel de relevanţă dacă sunt transmise în acest mod. Pentru că nimeni nu-şi ia notiţe în timp ce se uită la televizor sau ascultă radioul. Ziarele rămân, sunt păstrate, se găsesc oricând la chioşcuri şi prin instituţii, se păstrează pe tarabe mai multe zile în cazul săptămânalelor şi bisăptămânalelor. Pot fi studiate în linişte oricând de cel acre le posedă. E evident acum că, din păcate, Constantin Monceanu este mai pătat moral decât primarul arestat Mircia Gutău. El nici nu a cerut părerea Consiliului Local şi a refuzat orice dialog civilizat cu majoritatea presei locale. Presă care a vrut să întindă o mână de ajutor administraţie locale şi să servească gratuit locuitorii acestui judeţ. De fapt să le economisească sute de milioane strânşi din taxele şi impozitele lor.
Octavian Herţa
Web Design by DowMedia