ITM va putea amenda electronic
Conform noilor reglementări impuse de Ministerul Muncii, din data de 1 septembrie 2006 angajatorii români ar fi trebuit să înceapă realizarea variantelor electronice ale registrelor de evidenţă ale salariaţilor. Printr-un nou proiect de hotărâre guvernamentală, ministerul a amânat acest termen, din cauza timpului foarte scurt prevăzut de lege pentru elaborarea soluţiei informatice şi pentru instruirea personalului. Noul termen este 1 ianuarie 2007, iar printre noile obligaţii ale angajatorilor se numără şi întocmirea unui dosar personal pentru fiecare dintre angajaţi. Dosarul va cuprinde actele necesare angajării, contractul individual de muncă sau actele referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă. Registrul în format electronic va fi transmis Inspecţiei Teritoriale de Muncă, în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat sau în termen de cinci zile de la fiecare modificare operată. Refuzul de a transmite registrele ITM-urilor, precum şi necompletarea acestora, vor fi sancţionate cu amendă de la 2.000 la 5.000 de lei noi.
Web Design by DowMedia