Cookie-urile pentru browserele de internet au fost concepute în anul 1994 de către Lou Montulli. Rolul cookie-urilor era de a rezolva problema stocării informațiilor utilizatorilor care accesau site-urile online, în special pe cele de vânzări. În anii 1994-1996, cookie-urile au fost implementate în browserele Mosaic Netscape și Internet Explore, devenind nelipsite în anii următori din browserele pentru desktop și mobile.
Toate site-urile de pe internet utilizează cookie-uri, de la magazine de retail și platforme de streaming video și până la rețelele de social media și jocuri video. Chiar și cei care Joacă Ice Casino online și pe alte platforme iGaming interacționează cu cookie-urile. Site-urile utilizează cookie-uri pentru optimizarea serviciilor, îmbunătățirea activității și a experienței oferite clienților, precum și pentru valorificarea campaniilor de marketing.
Numai că, în ultimii ani, lumea digitală se schimba, printre factorii care au determinat modificările numărându-se Regulamentul privind Protecția Datelor și Actul de Protecție a Confidențialității Consumatorilor. Primul document a fost emis de Uniunea Europeană și vizează statele membre, iar cea de-a doua lege a fost emisă de autoritățile din California. În virtutea acestor modificări, oare ce înseamnă o lume post cookies pentru confidențialitatea datelor?
Cookie-urile sunt utile pentru persoanele care navighează pe internet, pentru că le oferă utilizatorilor beneficii variate. Lista următoare conține 5 dintre cele mai importante avantaje furnizate de cookie-uri:
Cu atât de multe beneficii oferite, de unde vin riscurile pe care le prezintă cookie-urile? Sunt trei categorii majore de riscuri prezentate de cookie-uri:
De fapt, marea problemă legată de utilizarea fișierelor de urmărire este asociată celor provenite de la terți furnizori de date. Controlul asupra acestor terți este mult mai complicat comparativ cu etichetele de urmărire proprii, colectate direct de către site-ul principal.
Prin urmare, lumea digitală are nevoie să găsească soluții sustenabile pe termen lung pentru a îmbunătăți sistemele de protecție a datelor și a confidențialității utilizatorilor.
Lumea post cookies înseamnă o lume digitală în care cookie-urile care provin de la terți să fie izolate. Noua lume digitală se va identifica prin următoarele caracteristici:
Crearea unei lumi post-tracking digital înseamnă și implicarea consumatorilor și a utilizatorilor. Protejarea datelor și a confidențialității este un proces în care consumatorii vor fi proactivi, gestionându-și corect opțiunile de configurare a setărilor de urmărire din browserele de mobil și de pe desktop. Securitatea browserelor și a informațiilor se îmbunătățește folosind navigatoare securizate, precum și programe VPN, care anonimizează datele utilizatorilor.
Partajarea informațiilor personale pe site-uri de către utilizatori va fi privită în viitor ca pe o formă de respect reciproc între consumatori și companiile care operează platformele. Creșterea unei afaceri va avea la bază încrederea clientului, care va proveni din recunoașterea valorii datelor furnizate.
Viitorul lumii fără cookie-uri înseamnă onestitate, opțiuni reale pentru consumator, recompense oferite pentru partajarea datelor și respectarea confidențialității.
Web Design by DowMedia