Autostrada A1, tronsonul Pitești–București, este o rușine națională. Un drum care ar trebui să fie simbolul conexiunii rapide și sigure între Capitală și una dintre cele mai importante zone industriale ale țării s-a transformat într-o capcană cu asfalt ciuruit, denivelări periculoase și petice făcute în grabă, care țin până la prima ploaie.
În fiecare zi, mii de șoferi își riscă viața și își distrug mașinile pe această „autostradă”. Să circuli pe A1 în 2025 e ca și cum ai parcurge un drum județean uitat de lume. Gropile nu mai pot fi evitate, asfaltul e brăzdat de fisuri adânci, iar marginile sunt într-o stare deplorabilă. Un drum vital pentru economie, care leagă platforme industriale, depozite, centre logistice și locuri de muncă, este pur și simplu abandonat de autorități.
Unde sunt banii?
Plătim rovinietă. Plătim accize la combustibil. Plătim taxe locale și contribuim din plin la bugetul statului. Unde sunt acești bani? De ce nu se vede nicio investiție în reabilitarea acestui tronson? Ce face Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)? Ce face Ministerul Transporturilor? Cât timp vor mai mima interesul în timp ce infrastructura României se prăbușește sub roți?
Această autostradă ar trebui să fie prioritate zero. Nu doar pentru că este esențială pentru transportul intern și legătura cu viitoarea autostradă Sibiu–Pitești, ci pentru că reflectă exact modul în care funcționează statul român: neglijență, lipsă de viziune și dispreț față de contribuabili.
România europeană merge cu roata în groapă
Suntem membri ai Uniunii Europene, dar autostrada Pitești–București pare scoasă din altă lume. În timp ce alte țări investesc miliarde de euro în extinderea și modernizarea infrastructurii rutiere, noi ne chinuim să reparăm același tronson de zeci de ani. Un drum de 110 kilometri care ar trebui să fie un etalon al mobilității rapide și sigure e, de fapt, o ruletă rusească.
Este timpul ca autoritățile să răspundă. Nu cu promisiuni. Cu termene. Cu lucrări. Cu soluții!!!
Tiberiu Pîrnău
Web Design by DowMedia