Annabella Râureni accelerează integrarea: 660 de hectare pentru producţia proprie de conserve
Annabella Fabrica de Conserve Râureni, unul dintre cei mai cunoscuţi producători români de conserve din fructe şi legume, continuă strategia de integrare verticală prin investiţii masive în agricultură. Deţinută de familia de antreprenori Dan şi Dorina Mutu, compania îşi securizează acum aproape jumătate din materia primă necesară producţiei din propriile sere şi livezi.
„Deţinem 660 de hectare cultivate cu roşii, castraveţi, caise şi alte culturi, în judeţele Vâlcea şi Olt. Putem culege astăzi şi livra produsul finit în 48 de ore“, explică Bogdan Grigore, national sales manager Annabella Fabrica de Conserve Râureni. Rapiditatea lanţului de producţie este un avantaj strategic, mai ales într-un context în care concurenţa din import oferă preţuri mai mici, dar fără garanţia prospeţimii.
În 2023, Annabella Fabrica de Conserve Râureni a raportat o cifră de afaceri de 185 de milioane de lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, şi a depăşit pragul de 360 de angajaţi. Compania produce peste 150 de articole – de la gemuri şi compoturi la murături şi zacuscă –, vândute atât în reţeaua proprie de magazine Annabella, cât şi în parteneriate externe.
Râureni, brand cu o tradiţie de peste 60 de ani, a mizat pe reducerea dependenţei de surse externe, astfel că 90% din materia primă utilizată în fabricile sale provine de pe plan local. Într-o piaţă în care controlul asupra resurselor devine esenţial, investiţia în terenuri şi agricultură proprie repoziţionează Annabella Fabrica de Conserve Râureni ca un jucător tot mai solid în industria alimentară românească.
660 hectare — terenuri proprii cultivate cu fructe și legume (Vâlcea și Olt)
40% — din materia primă de legume provine din producţia proprie
50% — din materia primă de fructe provine din producţia proprie
90% — din materia primă folosită este de origine românească
185 milioane lei — cifra de afaceri în 2023 (+5% față de 2022)
360+ angajaţi — în fabrica de conserve
150+ produse — în portofoliul actual al brandului
48 de ore — de la recoltare la produs finit
Web Design by DowMedia