Dorina Mutu, femeia din spatele supermarketului 100% românesc ANNABELLA, care fisurează concurenţa giganților Lidl, Kaufland, Carrefour sau Metro

vineri, 21 iunie 2024

facebook sharing button
Cine este Dorina Mutu, femeia din Râmnicu Vâlcea care, alături de soţul ei, a reuşit să ajungă de la un magazin deschis în anii '90 la 120 de magazine şi afaceri de sute de milioane de lei. Cariera ei a pornit cu fabrica de conserve de la Râureni.
Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu este un antreprenor a cărei poveste se leagă de orașul natal. Și-a început cariera la Fabrica de conserve Râureni, acoperind diverse roluri, atât în producție, cât și în vânzări. Aici avea să-l întâlnească pe Dan Mutu, viitorul său partener în viață și afaceri.Dorina Mutu este cofondatoarea unuia dintre cei mai importanți jucători din retailul alimentar din țara noastră - informează dailybusiness.ro. Alături de soțul său, a pus bazele afacerii Annabella, în 1994, când au deschis primul magazin de legume și fructe în județul Vâlcea. În prezent, grupul dezvoltat de cei doi antreprenori reunește 120 de magazine, două fabrici de conserve de legume și fructe, printre care se numără Fabrica de Conserve Râureni, precum și cu alte proiecte și afaceri în domeniul agriculturii. „Mi-am urmat pasiunea din copilărie, iar acum pot confirma că ceea ce trăiesc astăzi corespunde cu aspiraţiile mele de la acea vreme. Desigur că au fost şi multe provocări, inevitabile atunci când îţi propui să dezvolţi un business de anvergură, dar pasiunea, ambiţia personală, sprijinul familial şi echipa consolidată în timp a Annabella mă ajută, de fiecare dată, să depăşesc cu succes situaţiile dificile sau provocatoare cu care mă confrunt în lumea afacerilor”, a transmis antreprenoarea, potrivit businessmagazin.ro.

Dorina Mutu, cifre impresionante cu Annabella

  • Cifră de afaceri (2022): 480,4 mil. lei
  • Profit net (2022): 20,3 mil. lei
Un alt pas important în evoluția businessului a fost preluarea Fabricii de conserve Râureni de la Ochim, în 2008, pentru care familia Mutu a plătit 7,8 milioane de dolari. În 2021, Annabella Fabrica de Conserve Râureni a primit acordul Consiliului Concurenței pentru a prelua Fabka Group SRL, companie cu același domeniu de activitate, deținută de cetățeanul libanez Bou Karam Serge și de compania Pionicostruct SRL din Vâlcea. Fabrica Fabka a fost fondată în anul 1968 și produce sub brandul HortiCons, iar unitatea are o suprafață de 200.000 mp de teren și include aproximativ 40.000 mp de clădiri, precum și 13 ferme ce cumulează 120.000 mp de terenuri agricole.

Cine este Dorina Mutu, fondatoarea brandului Annabella, rețeaua de magazine 100% românească

În 2022, compania Annabella Fabrica de Conserve Râureni SA a înregistrat o cifră de afaceri de 175,5 milioane de lei, în creștere cu 14% față de 2021. De asemenea, în 2016, Annabella intra pe piața din Capitală după achiziționarea a trei magazine Mega Image. La începutul lunii iunie 2023, retailerul vâlcean a inaugurat și propriul parc de retail, Annabella Retail Park, o construcție dezvoltată sub conceptul de tip family center, arată Forbes.

Supermarketul românesc, cu Dorina Mutu manager. Le dă fiori giganților Lidl, Kaufland, Carrefour sau Metro. A deschis peste 100 de magazine în toată țara

Cetățenii din București vor putea curând să cumpere de la supermarketul românesc care are peste 100 de sedii în România. Reprezentații Annabella au transmis că vor ajunge și aproape Capitală. Expansiunea lor le dă fiori marilor giganți de pe piață, cum ar fi: Lidl, Kaufland, Carrefour sau Metro.Prin intermediul unui comunicat de presă, Annabella a anunțat că afacerea familiei Mutu din Vâlcea se extinde. Dacă la finalul anului 2023 aveau deja 118 de magazine, acum vor să deschidă cel de-al 119-lea sediu, care va fi un gigant de 1.800 de metri pătrați! Clienții se vor putea plimba în centrul de 1.800 de metri pătrați, dezvoltat de REPACO.Construcția clădirii impresionante a început de pe data de 1 martie și va însuma o suprafață totală de 30.000 de metri pătrați. Sunt așteptați aproximativ 70.000 de clienți, din Crevedia, Buftea, Mogoșoaia și chiar din București.
Annabella, retailer alimentar condus de Dorina Mutu
Annabella, retailer alimentar

„Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluție, cu un magazin în care se vindeau fructe și legume de doi oameni cu abilități”, transmite site-ul magazinului.

Soții Mutu din Vâlcea au avut ideea de a crea acest brand, care semăna, mai degrabă, cu un aprozar. Nu se compara, la vremea aceea, cu Lild, Kaufland, Metro sau Carrefour, fiind un mic magazin din județ. Din anul 2000, situația a început să se schimbe. La vremea aceea, lua naștere primul magazin Annabella din Râmnicu Vâlcea, cu autoservire. Mai mult, integraseră și produse non-alimentare, în proporție de 25%.

În 2011, supermarketul condus de Dorina Mutu a creat încă 6 magazine, în care „oferă, în permanență, cel mai bogat sortiment de legume și de fructe de pe piață”. Multe dintre produse vin chiar din ferma lor proprie. Pentru a continua în aceeași direcție, în 2012 au deschis încă 10 magazine, au început un proces de rebranding și au creat supermarketul de tip fresh.

Un alt an important pe care l-a bifat supermarketul este 2014. Nu doar că a sărbătorit 20 de ani de existență, dar și cel de-al 50-lea magazin. În 2017 au creat și Annabella Concept Store, care se prezintă a fi „un magazin unde gama de produse este foarte diversificată, atent selecționată, categoriile bune delimitate”, cu punctele forte diferențiatoare de concept: zona gastro și colțul Răureni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe