Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu este o antreprenoare a cărei poveste se leagă de oraşul natal. Şi-a început cariera la Fabrica de conserve Râureni, acoperind diverse roluri, atât în producţie, cât şi în vânzări. Aici avea să-l întâlnească pe Dan Mutu, viitorul său partener în viaţă şi afaceri.
Cifră de afaceri (2022): 480,4 mil. lei
Profit net (2022): 20,3 mil. lei
Număr de angajaţi: 1.083
În 1994 au decis să fie propriii lor stăpâni - „pentru că aşa făcea toată lumea” - şi au deschis un magazin. Cu o pasiune reală pentru industria alimentară, dar şi efort, Dorina Mutu şi soţul său au reuşit să devină, în 1994, proprietarii fabricii Râureni, transformând astfel o experienţă de muncă comună din tinereţe într-o afacere. În prezent, grupul dezvoltat de cei doi antreprenori reuneşte 120 de magazine, două fabrici de conserve de legume şi fructe, printre care se numără Fabrica de Conserve Râureni, precum şi cu alte proiecte şi afaceri în domeniul agriculturii. Fabrica de conserve a fost retehnologizată în 2011, iar antreprenorii afirmau, cu umor, că „e mai uşor să vinzi decât să produci, dar cel mai greu e să vinzi ce produci”.
Compania derulează un proiect de investiţii de 5 mil. euro în cel de-al doilea parc de retail al grupului, în Râmnicu Vâlcea, conform informaţiilor anterioare. Primul proiect de acest gen a fost inaugurat recent în localitatea Horezu din acelaşi judeţ Vâlcea. Suprafaţa centrului comercial Annabella Retail Park, situat pe bulevardul Dem Rădulescu, se va întinde pe o suprafaţă de peste 7.000 mp (spaţiu închiriabil), urmând a găzdui 12 magazine, dar şi restaurante. Inaugurarea este planificată pentru trimestrul III din 2024, însă o parte dintre spaţiile comerciale au fost deja închiriate încă din faza de proiectare.
Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?
Încă din copilărie m-am simţit atrasă de lumea comerţului, mi-am dorit să devin lider şi să conduc propria afacere sau să fiu/fac parte dintr-o afacere de familie. Am amintiri din copilărie în care îmi petreceam timpul confecţionând sau adunând diverse obiecte pe care apoi le vindeam. Cu banii strânşi astfel, îmi croiam propriile rochii, şi aşa transformam acele momente în mici experienţe antreprenoriale. Şi tot din copilărie vine şi pasiunea mea pentru industria alimentară, pasiune pe care am moştenit-o de la mama mea, care lucra pe vremuri în industria HORECA.
Am cultivat de-a lungul timpului această pasiune, care şi-a găsit expresia în afacerea pe care am fondat-o alături de soţul meu, în 1994. Am pornit cu un prim magazin în care se vindeau fructe şi legume, iar zece ani mai târziu gestionam deja o reţea formată din 15 magazine Annabella dezvoltate pe un concept care includea autoservirea şi o sortimentaţie mare de produse, răspunzând nevoilor consumatorilor dintr-o perioadă în care lanţurile de magazine internaţionale nu îşi făcuseră încă apariţia pe piaţa locală. La 20 de ani distanţă, grupul Annabella se mândreşte cu un portofoliu de 120 de supermarketuri moderne, două fabrici de conserve de legume şi fructe, printre care se numără Fabrica de Conserve Râureni, precum şi cu alte proiecte şi afaceri în domeniul agriculturii.
Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?
Mi-am urmat pasiunea din copilărie, iar acum pot confirma că ceea ce trăiesc astăzi corespunde cu aspiraţiile mele de la acea vreme. Desigur că au fost şi multe provocări, inevitabile atunci când îţi propui să dezvolţi un business de anvergură, dar pasiunea, ambiţia personală, sprijinul familial şi echipa consolidată în timp a Annabella mă ajută, de fiecare dată, să depăşesc cu succes situaţiile dificile sau provocatoare cu care mă confrunt în lumea afacerilor.
În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?
Digitalizarea şi mediul online vor înregistra progrese semnificative, însă cred că proximitatea şi interacţiunea personală vor rămâne esenţiale, chiar dacă pe spaţii mai restrânse. Observăm schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor. Clientul modern pune foarte mare accent pe eficientizarea timpului, astfel preferă mâncarea gătită „to go”, cumpărăturile în cantităţi mai mici şi magazinele complet digitalizate cu sisteme de plată de tip self pay care să scurteze timpul petrecut la casă.
În ceea ce priveşte viitorul afacerii Annabella, suntem hotărâţi să scriem noi capitole din povestea unei afaceri româneşti de succes şi să avem un impact durabil în evoluţia peisajului comercial din ţară. (Sursa: businessmagazin.ro)