Irina Crăciunescu, Diana Ilie Crăciunescu și Adina Crăciunescu, femeile care conduc Grupul Diana din Râmnicu Vâlcea, mențin familia în TOP 300 Capital „Cei mai bogați români”

luni, 8 ianuarie 2024

Irina Crăciunescu, Diana Ilie Crăciunescu și Adina Crăciunescu, femeile care conduc Grupul Diana din Râmnicu Vâlcea, mențin familia în TOP 300 Capital „Cei mai bogați români”, în ediția 2023 ocupând locul 160, cu o avere estimată la 47-57 milioane euro (Top 2022: 47-51 milioane euro). Totodată, cele trei femei sunt prezente și în top-ul Forbes „50 cele mai influente femei”, ediția 2023.

Grupul Diana, o afacere din top-ul industriei cărnii, a fost înființată în aprilie 1991 de profesorul de matematică Dumitru Crăciunescu (decedat în 2014). Afacerea, condusă în prezent de soția antreprenorului și de cele două fiice, Diana şi Adina Crăciunescu, a crescut treptat. Astăzi, din grup fac parte două companii – Diana S.R.L. și Diana Com S.R.L. -, numărul total de angajați depășind 1.100. În 2022, Grupul Diana a cumpărat integral și compania Magic Tic-Tac, care produce brandul Pescăria Magic, astăzi grupul având 75 magazine în total - relatează euroolteniainfo.com

TOP 300 Capital „Cei mai bogați români”. Grupul Diana – scurt istoric în cifre

Firma a fost fondată în 1991 de profesorul de matematică Dumitru Crăciunescu, născut în Vaideeni, județul Vâlcea. În 1992 a fost inaugurat primul magazin DIANA, care comercializa produse alimentare. Prima fabrică de procesare, cu o capacitate de 2-3 tone/zi, deservită de 20 angajați, a fost înființată în 1996. Numărul de angajați aproape se dublează în 1997, iar în 1998 se înființează o nouă fabrică, la Vlădești-Vâlcea.

În 2000, DIANA preia CARVIL (fosta Întreprindere de industrializare a cărnii). În urma asocierii, Diana transferă întreaga capacitate modernă de producţie în spaţiile CARVIL, completând linia cu activităţile de abatorizare, de tranşare şi de procesare a produselor, de depozitare şi de transport către clienţi. Compania ajunge la 280 angajați. În perioada 2001-2005 se renovează și se mărește capacitatea de abatorizare, producție și procesare a cărnii, în 2004 fiind obținută o finanțare SAPARD.

Din 2005, DIANA începe să livreze produsele și în țară

Din 2005, DIANA începe să livreze produsele și în țară, un an mai târziu ajungând la 450 clienți/lună. Continuă procesul de modernizare, iar în 2008 compania este certificată cu standardul ISO 9001, procesul de certificare pe diverse segmente continuând și în anii următori. În 2011, la 20 ani de la înființare, compania DIANA ajunsese la 20 magazine și 840 angajați. Din 2013 se dezvoltă colaborarea cu marile lanțuri de magazine, portofoliul de clienți ajungând la 1.300/lună.

Din 2017 se începe o nouă etapă, lansându-se noi game de produse. Începe rebranding-ul magazinelor DIANA. În 2020 se finalizează procesul de modernizare și extindere a sediului și a fabricii DIANA, investindu-se în acest proces aproximativ 10 milioane euro.

„Se vede entuziasmul şi tinereţea şi cheful de muncă al noii generaţii“

Grupul Diana are în prezent o fermă, abator și fabricii de procesare, dar și o rețea vastă de magazine și parteneriate cu marile rețele de retail. Potrivit ZF.ro, în 2022, grupul a avut o cifră de afaceri totală de 715 milioane de lei, repartizată aproape în mod egal între retail şi producţie.

„Acum 2-3 ani am terminat cel mai mare proiect de retehnologizare şi extindere a producţiei, proiect care s-a ridicat la 10 milioane euro. Acum 10 ani eram la jumătate ca număr de magazine şi ca cifre de afaceri şi cred că se vede entuziasmul şi tinereţea şi cheful de muncă al noii generaţii“, declara de curând Adina Crăciunescu, managing partner al grupului Diana, în cadrul conferinţei ZF & BRD „Tu eşti viitorul în business”, organizată la Râmnicu Vâlcea.

Conform site-ului oficial al companiei, „DIANA se află astăzi în topul abatoarelor din România, dar ocupă și un loc important în topul producătorilor de preparate din carne cu capital 100% românesc”.

TOP 300 Capital „Cei mai bogați români”. Grupul DIANA, succes clădit pe trei concepte-cheie: familie, calitate, perseverență

TOP 300 Capital „Cei mai bogați români” - Grupul DIANA

„Filozofia companiei s-a clădit încă de la începuturi pe concepte cheie: familie, calitate şi perseverenţă. Fondatorul companiei, Dumitru Crăciunescu (1958-2014) a considerat angajaţii şi clienţii DIANA ca fiind o extensie a familiei sale, iar deciziile de business pe care le-a luat au reflectat întotdeauna acest lucru”, se menționează în prezentarea de pe site-ul comaniei. De la cele trei concepte nu s-a abdicat niciun moment, eforturile lui Dumitru Crăciunescu fiind continuate de soția și fiicele sale. Și sprijinul acordat comunității a mers mai departe, astăzi actele de binefacere realizându-se prin intermediul Fundației „Mitică Crăciunescu”.

„Fundația „Mitică Crăciunescu” își propune să acționeze în comunitate cu toate ferestrele larg deschise. La fel ca în trecut, fundația este deci deschisă tuturor nevoilor umane, culturale, sociale și instituționale cărora Mitică Crăciunescu însuși le-a găsit o soluție de rezolvare”, este mesajul continuatorilor demersului inițiat de Dumitru Crăciunescu.

Printre primele acțiuni realizate prin intermediul fundației sunt: dotarea cu tehnică de lucru a Spitalului Județean de Urgență Vâlcea; susținerea de proiecte derulate de alte fundații și de Clubul Rotary ; contribuția la achiziționarea unui tezaur de monede vechi de peste 2.000 de ani, format din 179 de monede din argint (tezaurul este păstrat la Muzeul Județean Vâlcea). Un alt segment al activității fundației este sprijinirea elevilor, fie pentru a face performanță, fie pentru a-și putea continua studiile. Se acordă atât burse de performanță, cât și burse suport (pentru elevii care provin din familii cu venit brut sub plafonul de 3.000 lei).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele stiri

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe