Prezentate de agenți imobiliari sau direct de proprietari, majoritatea aveau cam aceleași hibe și o să enumăr numai câteva: arătau murdare, întunecoase, mirosea urât, unele chiar erau pline cu mobilier și lucruri ale proprietarilor, aveau defecțiuni vizibile (instalații sanitare sau electrice stricate, ferestre sparte, rame de geam care nu se închideau), curtea arăta jalnic, fotografiile din anunțuri erau neatrăgătoare, prezentarea la vizionare nu punea în valoare nimic pozitiv.
Dacă bugetul îți permite și vrei să crești costul locuinței, poți face modificări semnificative inainte de vizionari: montează geamuri tripan, zugrăvește, schimbă obiectele sanitare … și în general tot ce are un impact în viața potențialilor cumpărători.
Ce poți face ca să vinzi casa mai scump fără să cheltuiești mult
Majoritatea cumpărătorilor care doresc să achiziționeze o casă locuibilă se uită la eficiența ei energetică (existența unor instalații funcționale și moderne de încălzit, izolarea pereților, podului, ferestre și uși termopan etc). Aceste caracteristici îi va ajuta pe viitorii proprietari să economisească bani pe termen lung. E dificil să obții un preț bun dacă imobilul tău nu are aceste condițiii. Dar este adevărat și că ar fi foarte scump să le faci de la zero doar pentru vânzare. La fel dacă ai un acoperiș vechi sau alte defecțiuni costisitoare. Totuși poți să faci câteva lucruri cu bani puțini, care vor adăuga valoare locuinței de vânzare:
Prima impresie contează. Vrei un impact pozitiv asupra potențialilor cumpărători, nu să se gândească de la poartă pe unde să iasă mai repede. Mulți vânzători cred că mobila veche le va aduce niște bani în plus, dar le face mai degrabă un deserviciu. Unele case sunt clar moștenite de la o rudă care a murit de curând. Cei care vin să vizioneze casa trebuie să se imagineze acolo, ei și familia lor, mobila și lucrurile lor favorite. Divanul bunicii, mobilele afumate din anii ‘70, mileurile, bibelorile și tonele de lucruri și gunoaie strânse o viață, nu le vor permite asta nici într-un caz. Cel mai bine e să le vinzi, să le donezi sau arunci înainte de a scoate casa la vânzare. Poți păstra numai ce piese de mobilier sunt cu adevărat atrăgătoare, în bună stare de funcționare, care arată modern și care pot ajuta potențialii cumpărători să înțeleagă funcționalitatea spațiului (o canapea și o măsuță în sufragerie, un loc de luat masa etc). În țările vestice se închiriază chiar mobilier și se angajează un designer de interioare care amenajează spațiul să arate primitor. De asemenea curăță curtea, taie tufișrile, vopsește poarta sau ușa din față dacă arată jalnic, plantează niște flori sau pune câteva ghivece, cară tot ce este gunoi sau obiecte nefolositoare. Dacă locuința este încă locuită, să se facă ordine și să se lase cât mai puține lucruri la vedere.
Dacă ești o persoană ocupată, angajează o firmă de curățenie care să curețe casa în amănunt (aspirat, curățat pânze de păianjeni, șters podele, ferestre, zone care sunt afectate de mucegai, curățat baia de depuneri de piatră sau pete, șters praf etc. Îndepărtează draperiile, perdele groase sau jaluzelele astfel încât totul să fie luminos, strălucior și să miroase a curățenie. Cară orice gunoi este în casă sau în curte.
O ședință foto profesionistă nu o să te coste o avere, dar poate aduce mai mulți potențiali cumpărători și chiar un preț mai mare de la care să pornești negocierea. Cheamă fotograful când este totul curat și aranjat. Va ști cum să surprindă ceea ce este mai interesant în fiecare cameră și zonă a casei, mult mai bine decât tine cu telefonul.
Când descrii casa în anunț, notează câteva caracteristici unice ale acesteia, dar nu care țin doar de vecinătate (de tip- aproape de școală, zonă liniștită, lângă supermarket etc). Gândește-te ce o face unică, perfect locuibilă, eficientă? Câteva exemple pot fi: instalație sanitară nouă, 2 băi, izolată la exterior cu vată minerală, cu centrală pe gaz, are parchet nou, curte spațioasă, grădină cu copaci fructiferi, geamuri și uși înlocuite cu unele care se închid etanș, garaj, renovată recent etc.
Poți adăuga în anunț faptul că ești deschis la negocieri pentru că asta poate atrage mai mulți potențiali cumpărători.
Când ai vizionări păstrează atmosfera pozitivă, prezintă plusurile casei, asigură-te că ai un scaun unde vă puteți așeza să discutați și ia-ți destul timp să nu simtă cumpărătorul că te grăbești. Fii deschis și la sugestii sau alternative. De exemplu am văzut faianța din baie spartă și pentru că mă îngrozea să caut eu meșteri, fiind și nouă în oraș, am convenit cu proprietarul să se ocupe el de reamenajarea băii și să scadă asta din preț.
Web Design by DowMedia