La finele anului trecut, Guvernul a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada Sibiu-Pitești” - Secțiunea 2 Boița-Cornetu, dar și lista imobilelor proprietate publică a statului, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național. S-a mai aprobat lista proprietarilor de imobile proprietate privată supuse exproprierii, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada Sibiu-Pitești” - Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aflate pe raza localităților Boița și Turnu Roșu din județul Sibiu, precum și pe raza localităților Racovița și Câineni din județul Vâlcea, proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor. Vor fi mii de exproprieri de terenuri și clădiri din Câineni și Racovița pentru secțiunea II a autostrăzii Sibiu-Pitești.
Sumele individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada Sibiu-Pitești” - Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aflate pe raza localităților Boița și Turnu Roșu din județul Sibiu, precum și pe raza localităților Racovița și Câineni din județul Vâlcea, sunt în cuantum total de 5,76 milioane de lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Sumele individuale se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii într-un cont de trezorerie deschis pe numele CNAIR în termen de cel mult 30 de zile de la data aprobării cererii de deschidere de credite.
În urmă cu 1 an, CNAIR a semnat contractul în valoare de aproape 860 milioane de euro (4,25 miliarde lei, fără TVA) pentru Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Finanțarea este asigurată din fonduri europene. Cu o lungime de 31,33 km, secțiunea Boița-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite: 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m), un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.
Web Design by DowMedia