Provocări cu Care te Confrunţi în Marketingul Digital şi Cum le Poţi Rezolva

vineri, 22 aprilie 2022

 

https://pikwizard.com/photos/digital-marketing-against-notepad--3d4a46f5517ac00a8c84bc10e1d7c6d1-m.jpg

În prezent, aproape toată lumea este online, iar cea mai eficientă metodă de a ajunge la clienţii tăi este prin intermediul unui site web. Însă, deţinerea unui site este doar o parte mică din marketingul online. Sunt multe alte lucruri de care trebuie să ţii cont, cum ar fi prezenţa pe reţelele sociale sau optimizarea SEO.

Iată care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă o agenție de marketing digital şi modul în care le poate face faţă. 

Prioritizarea optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile

Ideea de site-uri responsive a apărut în 2016 când Google a vorbit despre indexarea pentru dispozitivele mobile. Aceasta a fost urmată de anunţul că până la sfârşitul lui 2021 trebuie să se treacă în totalitate la indexarea mobile-first. 

Motivul acestei decizii are în spate faptul că mobilul este în prezent principalul mod prin care utilizatorii caută informaţii pe Google, aşa că prioritizarea căutărilor mobile faţă de cele de pe desktop au sens. În prezent, Google indexează numai conţinutul găsit pe site-ul pentru mobil şi ignoră conţinutul site-ului optimizat pentru desktop.  

Prin urmare, un site responsive care se vede cât mai bine de pe dispozitivele mobile este prioritar pentru orice afacere. De asemenea, acesta trebuie să aibă un conţinut cât mai relevant, imagini, tex şi videoclipuri de calitate, o viteză de încărcare cât mai bună, titluri optimizate şi metadescrieri adaptate pentru dispozitivele mobile. 

Este nevoie de site-uri dinamice

Înainte puteai ajunge în topul motoarelor de căutare cu site-uri statice, adică pagini în care puneai cuvinte cheie. În prezent, însă, trebuie să ai conţinut de calitate, interesant şi relevant care să atragă şi să reţină utilizatorii. O modalitate bună de a oferi acest conţinut o reprezinte site-urile web dinamice pe care să publici regulat conţinut nou. Firmele vor avea beneficii mari de pe urma lansării secţiunii de blog şi a postărilor regulate despre subiecte de interes, activitatea lor, noutăţi din nişă etc.

Crearea constantă de conţinut de calitate

Un site web dinamic şi responsive este soluţia ideală pentru o afacere, dar numai dacă are conţinut de calitate. Prin urmare, pe lângă optimizarea SEO, trebuie avute în vedere publicarea regulată de conţinut relevant, interesant şi atrăgător. Acest conţinut trebuie să creeze imaginea de marcă şi expertiza firmei, să ofere cititorilor cât mai multe informaţii despre companie şi modul în care gestionează procesele şi să convingă vizitatorii că firma poate oferi servicii, produse şi experienţe satisfăcătoare.

Să faciliteze rezervările în timp real

Dacă este vorba despre un site pentru o agenţie de turism, pe lângă faptul că trebuie să fie dinamic şi responsive, mai trebuie să faciliteze rezervările în timp real. De data aceasta va fi necesar un sistem de rezervare performant şi bine implementat. 

Crearea unui profil activ pe reţelele sociale

Pentru a avea succes în marketingul digital este esenţial ca firma să aibă un profil activ pe cât mai multe reţele sociale şi să posteze regulat. Ideal ar fi să fie alese două sau trei canale precum Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok şi să fie prioritizată implicarea pe acestea prin postări regulate, răspunsuri la comentarii, atragere de adepţi etc. Pentru celelalte canale se poate adopta o poziţie mai pasivă şi se poate păstra doar un program de postări regulate.

Creşterea vizibilităţii online prin reţelele sociale

Reţelele sociale sunt o modalitate excelentă pentru a creşte vizibilitatea online a unei firme, de a interacţiona cu potenţialii clienţi şi a-i convinge să cumpere. Aceste obiective se pot atinge doar prin promovarea mărcii şi clasarea ei cât mai bine, prin hashtaguri relevante comparabile cu cele ale mărcilor de succes, prin răspunderea la comentarii şi întrebări şi atragerea de noi abonaţi, adepţi sau urmăritori. 

O agenţie de marketing digital înţelege foarte bine ce se întâmplă online şi poate planifica postări pe canalele sociale pentru a implica publicul cât mai mult şi a creşte vizibilitatea mărcii şi a firmei. Idei de succes sunt transmisiile live pe Instagram sau Facebook, alocarea zilnic a cel puţin 15 minute pentru fiecare platformă pentru a comenta, aprecia şi distribui conţinut, campanii de hashtag etc.  

Demararea marketingului prin email

Deşi mulţi îl consideră depăşit, marketingul prin email este un instrument puternic. Dacă există o listă de e-mailuri mare, se poate folosi pentru a trimite periodic newslettere cu noile apariţii, evenimente, informaţii utile, reduceri sau promoţii. Dacă lista nu are foarte multe adrese de e-mail, va trebui demarată o strategie eficientă de colectare a acestora.

Creşterea listei cu adrese de e-mail

Marketingul prin e-mail nu se poate realiza fără o listă cu adrese de e-mail. Pentru a le colecta sunt necesare strategii şi tactici bine puse la punct. Poţi strânge adrese de e-mail prin concursuri pe reţelele sociale sau prin ferestre pop-up pe site care îndeamnă vizitatorii să se înscrie la newsletter pentru a beneficia de un discount. O altă metodă care poate da rezultate în colectarea de adrese de e-mail poate fi un ghid, o carte, un catalog de produse sau un alt tip de materiale gratuite. 

Vânzarea de produse auxiliare

Pentru a genera venituri suplimentare, pe lângă propriile produse, se pot vinde şi produse auxiliare care au legătură cu domeniul firmei, dar care nu îi aparţin. De exemplu, dacă este o agenţie de turism, se pot vinde asigurări de călătorie, echipamente de călătorie, suveniruri etc.

Adoptarea unei abordări personalizate după profilul clienţilor 

Abordarea clienţilor în mod personalizat în funcţie de profilul lor nu este deloc o sarcină uşoară, mai ales că aceştia au nevoi în continuă schimbare. Utilizarea unei strategii de marketing centrată pe client este cheia succesului iar modul în care ei interacţionează cu o industrie le schimba aşteptările faţă de alte industrii. 

Astfel, în prezent, mai bine de 52% dintre clienţi se aşteaptă să primească oferte personalizate, 66% dintre ei se aşteaptă ca firmele să le înţeleagă nevoile şi să fie trataţi cât mai bine şi doar 48% sunt cu adevărat mulţumiţi. 

Prin urmare, dacă vrei să ai campanii de marketing de succes, trebuie să adopţi strategiile adecvate pentru a le putea direcţiona cât mai eficient către clienţii cu adevărat interesaţi. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • PUBLICITATE

  • https://www.mocanuvicentiu.ro/
  • PARTENERI MEDIA

  • © 2024 Ziarul de Valcea. Toate drepturile rezervate.

    Web Design by DowMedia

    Ne gasiti si pe