|miercuri, iulie 6, 2022
  • Follow Us!

Contract semnat cu o asociere din Turcia, pe 860 de milioane de euro, pentru sectorul 2 Boița-Cornetu din autostrada Sibiu-Pitești 

image-2020-03-30-23764490-0-autostrada-a1-sibiu-pitesti-sectiuni

 

La data de 7 februarie 2022, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului montan de pe Valea Oltului, secțiunea 2 de pe A1 Sibiu – Pitești, a fost semnat cu o asociere de firme din Turcia pentru circa 860 de milioane de euro. Oferta turcilor a fost singura depusă la licitație încă din octombrie 2021. Tronsonul de la Boița la Cornetu este poate cel mai dificil de pe Sibiu – Pitești, va fi construit exact pe Valea Oltului, va avea peste 31 de km lungime, 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri și un ecoduct lung de peste 200 de metri. Contractul a fost semnat luni de către CNAIR cu asocierea de firme turcești MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. Contractul a fost semnat pe 4,25 miliarde de lei fără TVA (circa 860 milioane de euro) și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție. Oferta turcilor a fost singura depusă, încă din octombrie 2021, asta după ce anterior în ultimă etapă a licitației CNAIR se calificaseră în total șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria. Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare. Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș. Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș – Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Pe secțiunea 3 Tigveni – Cornetu licitația a fost suspendată după ce unul dintre ofertanți a contestat multiplele probleme și neconcordanțe din caietul de sarcini.

Leave a Response