|joi, mai 6, 2021
  • Follow Us!

Melatonina – hormonul somnului 

Melatonina-hormonul somnului

 

Desi se recomandă o medie de 8h de somn pe noapte, oamenii dorm cu mult mai puţin, aproape de 6h. Şi, dacă te numeri printre aceştia, cu siguranţă ai nevoie de un somn bun. Adică de melatonină.

Numită și „hormonul somnului”, melatonina este produsă la nivelul creierului de către glanda pineală ca răspuns la întuneric, dar se găsește și în alte zone cum ar fi ochi, măduva osoasă și intestin. Ea ajută la cronometrarea ritmurilor tale circadiene și la somn. În termeni simpli, ritmul circadian este ceasul interior al corpului tău. Îți permite să știi când este timpul să dormi, să te trezești și să mânânci.

Melatonina se gaseste în unele alimente, dar şi sub formă de suplimente.

În urmă a sute de studii, s-a demonstrat că melatonina poate fi administrată în siguranţă pe termen scurt pentru a induce somnul, atât la copii, adulţi, cât şi la persoanele cu afecţiuni cronice şi vârstnici.

Oare de câte ori ne-am întrebat ce este melatonina? Ei bine, melatonina este un hormon care induce natural somnul, de aceea a fost supranumită şi hormonul somnului. Eliberarea melatoninei în creier este influenţată de ora din zi, producţia crescând când este întuneric şi scăzând când este lumină.

La momentul actual, există pe piaţă numeroase produse naturiste care conţin melatonină, pentru a suplimenta deficitul acesteia din organism.

Care este impactul unui nivel dezechilibrat de melatonina în corp?

Pentru a fi perfect valid, odihnit şi concentrat, este esenţial să ai parte şi de un somn odihnitor. Iar un somn de calitate este influenţat în mare masură de hormonul somnului. Dacă are un nivel redus de melatonină, o persoana este neliniştită, tratează precar situaţiile stresante, se confruntă cu insomnie şi se trezeşte prea devreme dimineaţa.

Motivul pentru care nivelul de melatonină nu este optim pentru a avea parte de o noapte liniştită poate diferi de la individ la individ. Cu toate acestea, însă, dezechilibrul este de cele mai multe ori atribuit stilului de viaţă.

Beneficiile suplimentelor pe bază de melatonină?

Melatonina este cunoscută şi drept “hormonul somnului” – şi pentru un motiv întemeiat. Este principalul supliment natural pentru somn şi remediul obişnuit pentru tratarea problemelor precum insomnia.

Au fost realizate cercetări multiple care au demonstrat că melatonina poate asigura un somn mai bun.

Mai exact, în urma unui studiu la care au participat 50 de persoane cu insomnie, s-a demonstrat că melatonina administrată cu 2 ore înainte de culcare i-a ajutat pe oameni sa adoarmă mai repede şi a îmbunătăţit calitatea generală a somnului.

Dincolo de rolul benefic pe care il are pentru somn, melatonina este și un puternic antioxidant care poate oferi o multitudine de alte beneficii: sănătatea ochilor, tratarea ulcerațiilor stomacale, reglarea temperaturii corpului, a tensiunii arteriale și a nivelului de hormoni.

De asemenea, aceasta se leagă de receptorii din corp și te poate ajuta să te relaxezi. De exemplu, melatonina se leagă de receptorii din creier pentru a ajuta la reducerea activității nervoase. Legarea de receptorii din ochi poate ajuta la reducerea nivelului de dopamină, un hormon care te ajută să rămâi treaz.

Pe esteto.ro există numeroase suplimente cu melatonină, cunoscută şi drept hormonul somnului. Poate vei găsi ceva potrivit nevoilor tale!

 

 

 

 

 

 

Leave a Response