|marți, aprilie 13, 2021
  • Follow Us!

Piete Prest: Drept la Replică ca urmare a articolului «Transferul serelor și spațiilor verzi din administrarea Piețe Prest la DADP, “inginerie” pentru ascunderea cheltuielilor scandaloase» 

piete prest

 PIEȚE PREST S.A.     

      Râmnicu Vâlcea, Str. Emil Avrămescu, nr. 3,

CUI: RO27289734, J38/298/17.08.2010

    Telefon: 0250/732708, 0350/404859; Fax: 0250/732708

 

Având în vedere lipsa de reacție a publicației Vâlcea Info la solicitarea de publicare a Dreptului la replică transmis de societatea noastră în data de 11.03.2021, ne vedem puși în situația de a transmite răspunsul nostru cu privire la articolul «Transferul serelor și spațiilor verzi din administrarea Piețe Prest la DADP, “inginerie” pentru ascunderea cheltuielilor scandaloase» prin intermediul altor publicații în vederea comunicării acestuia.

 

CĂTRE: Publicația „valceainfo.ro”

 

Ca urmare a articolului «Transferul serelor și spațiilor verzi din administrarea Piețe Prest la DADP, “inginerie” pentru ascunderea cheltuielilor scandaloase», în baza dreptului la replica vă solicit să dați publicităţii în ediția tipărită/online și pe pagina de internet proprie următorul material:

 

Drept la Replică

 

Susțineți în articolul menționat că societatea este la un pas de o situație economică dramatică. Societatea nu se află în situație dramatică sau la un pas de aceasta. La 30.09.2016, când s-a încheiat în fapt managementul domnului Tăbîrcă, pe care-l evocați ca fiind grandios, societatea înregistra un profit net contabil în sumă de 140.126,11 lei și o pierdere neacoperită din anii precedenții de 423.187,07 lei, iar la 31.12.2016, înregistra un profit de 301.433 lei.

În perioada 2017 – 2020 inclusiv, societatea a înregistrat atât o creștere a cifrei de afaceri, cât și a profitului, acoperind toată pierderea înregistrată. În anul 2018 s-au plătit dividende acționarului, Municipiul Râmnicu Vâlcea, de 143.367 lei și în 2019 – dividende de 479.626 lei. Și anul 2020 va fi încheiat cu profit, dar acest lucru va fi stabilit la încheierea situațiilor financiare, auditate conform legii.

Societatea nu este „împănată” cu tot felul de „clientelari sau tributari, ecologiști”. Fiecare angajat al societății are un rol bine definit prin statul de funcții și sarcinile de serviciu și, conform Constituției României, fiecare cetățean are dreptul de a face politică și de a susține un partid politic, fapt de care nu se ține cont în realizarea sarcinilor de serviciu.

Ar trebui să precizați foarte clar la ce faceți referire când susțineți că „societatea a tot adunat în documentele contabile cheltuieli extravagante, fie curente, fie pentru investiții, care nu arată conform cu documentele contabile în realitate”. (!?)

Societatea înregistrează în contabilitate cheltuieli, potrivit legislației în vigoare, pe baza Bugelului de Venituri și Cheltuieli aprobat de Consiliul Local. De altfel, toate documentele care se înregistrază în contabilitate sunt reale, pot fi consultate și au fost verificate de toate organele de control abilitate. Prin urmare, nu știu la ce sursă de încredere din cadrul Primăriei vă referiți, dar este clar că atât dumneavoastră, cât și „sursele” dumneavoastră nu au habar de legislația financiar-contabilă și de administrarea unei societăți comerciale.

În ceea ce privește reorganizarea administrativă pe care o evocați în articolul dumneavoastră, probabil susținută de informațiile primite tot de la ”sursele” dumneavoastră de încredere, precizăm că aceasta se face potrivit legislației serviciilor de utilități publice și legislației de administrare a domeniului public și privat (aveți habar că există asemnea reglementări legale?).

În septembrie 2020, tocmai au fost încheiate noile contracte de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare stradală și administrarea domeniului public și privat pentru o perioadă de 5 ani. Nu poți trece un serviciu public de la un operator la altul, așa cum trece un „ziarist” de la o publicație la alta. Se pare că nu avem aceleași „surse” de încredere. Noi ne bazăm doar pe legislația acestei țări. Este cert că Piețe Prest și-a realizat și își realizează contractele de administrare a serviciilor publice care i-au fost delegate la parametrii stabiliți prin acestea și prin regulamentele serviciilor publice. De altfel, acest lucru se observă în Municipiul Râmnicu Vâlcea.

Din articolul dumneavoastră reiese faptul că Piețe Prest a realizat achiziții ilegale, fără licitație publică. Piețe Prest a realizat achiziții respectând legislația achizițiilor publice, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli aprobat de Consiliul Local, iar investițiile realizate au fost aprobate prin Planul de Investiții tot de către Consiliul Local.

V-am demostrat faptul că nu vă puteți baza pe „sursele” dumneavoastră de încredere privind situația economică a societății și nici pe afirmațiile fostului director Mihail Bebiță Tăbîrcă.

Afirmați că societatea „se află în situația în care a contractat împrumuturi de milioane de lei noi, dar nu reușește să justifice pe ce s-au scurs atâția bani” (v-a comunicat tot sursa dumneavoastră de încredere). Facem precizarea că societatea are contractată o linie de credit din noiembrie 2019 în sumă de 1.000.000 lei, împrumut bancar aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 336/2019, iar la această dată linia de credit este neutilizată.

Nu înțelegem logica dumneavoastră conform căreia o societate profitabilă care face servicii publice de calitate, în conformitate cu licențele acordate și regulamentele aprobate de Consiliul Local, să fie desființată. De altfel vă contraziceți, pentru că la începutul articolului spuneți că societatea se află în „situație dramatică”, iar la final specificați că intenția este de a o scăpa de datorii și a o desființa (!?)

Încheiem cu rugămintea ca, pe viitor, când faceți referire în „articolele” dumneavoastră la activitatea societății Piețe Prest, să vă informați direct de la societate, acesta fiind, cu adevărat, o sursă de încredere. Vă sfătuim să accesați totuși site-ul societății, unde găsiți toate informațiile necesare, sau să ne contactați direct.

Nu cumva faptul că sunteți obligat, printr-o hotărâre judecătorească să prestați muncă în folosul comunității la societatea Piețe Prest S.A., obligație pe care nu ați respectat-o, duce la dorința dumneavoastră să se desființeze societatea?

Noi sperăm că, fiind un cetățean responsabil, veți duce la îndeplinire obligațiile stabilite prin hotărârea instanței urmând, în acest fel, să facem economie la bugetul local prin munca dumneavoastră în cadrul sectoarelor Salubritate sau Spații Verzi din cadrul societății. Vă așteptăm cu drag și sperăm să ne împărtășiți din experiența dumneavoastră managerială!

În final, vă informăm că dacă mai denigrați societatea fără să aduceți dovezi corespunzătoare și fără să respectați Codul Deontologic al Ziaristului, ne vedem obligați să vă acționăm în instanță.

 

Cu stimă,

 

Director Piețe Prest S.A.

Ing. Adriana Popescu

Leave a Response