|miercuri, mai 12, 2021
  • Follow Us!

Cum gestionezi durerea menstruală 

belly-3186730_1920

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/burta-inima-dragoste-fat%C4%83-relaxare-3186730/

Deși constituie un proces fiziologic firesc, durerile menstruale strică buna dispoziție. Ele se manifestă sub forma unor crampe la nivelul abdomenului inferior, ce pot apărea înaintea sau în timpul menstruației. Pentru că niciun organism nu seamănă perfect cu altul, intensitatea durerilor menstruale este resimțită în mod diferit, de la persoană la persoană. În orice caz, senzația nu este una plăcută așa că ne-am gândim să-ți împărtășim câteva remedii care să te ajute să gestionezi mai bine această problemă.

 

Masajul relaxant

Masajul aplicat în zona abdomenului ajută la calmarea durerilor menstruale, pentru că îmbunătățește circulația sângelui în zona respectivă. Trebuie efectuat cu mișcări circulare, iar pentru amplificarea efectului calmant poți folosi și unele uleiuri esențiale. Cele mai eficiente sunt cele de iasomie, lavandă, zmeură sau rozmarin. Folosind această metodă, durerile menstruale se atenuează în câteva minute sau chiar pot dispărea complet. 

Pune ceva cald pe zona dureroasă

Căldura are proprietatea de a calma durerea, dacă este aplicată constant pe zona în care apar crampele. Poți folosi o sticlă cu apă fierbinte, o pătură termică sau orice obiect care păstrează căldura un timp mai îndelungat. Sursa de căldură se păstrează pe zona dureroasă și se menține până când suferința scade. Căldura are efect relaxant asupra musculaturii, rezultat pe care îl poți obține și făcând o baie caldă. Și în acest caz, uleiurile esențiale precum cele de trandafiri, scorțișoară, lavandă sau cuișoare, amplifică efectul relaxant.

Fă exerciții fizice de intensitate redusă

Chiar dacă, atunci când te confrunți cu o astfel de problemă, nu ai foarte mult chef de mișcare, câteva exerciții ușoare te vor ajuta să scapi de durere. O alergare ușoară în parc sau câteva exerciții fizice eliberează endorfine în organism. Endorfinele sunt acele substanțe chimice produse de sistemul nervos pentru a face față durerii sau stresului, generând o stare de bine. De altfel, din acest motiv sunt denumite și „hormonul fericirii”.

 

Hidratează-te suficient

Este foarte important ca organismul să beneficieze de aportul necesar de vitamine, minerale și apă, în perioada ciclului menstrual. Printre simptomele asociate ciclului menstrual se numără balonarea și retenția de apă, factori care contribuie la apariția crampelor. O bună hidratare previne apariția acestor simptome, iar, în lipsa cauzei, va dispărea și efectul. Pentru asta, e necesar să bei, zilnic, 8-10 pahare cu apă. Alte băuturi precum cafeaua, ceaiurile cu multă cafeină, alcoolul și energizantele sunt contraindicate pentru că efectul lor este acela de a deshidrata organismul.

Mănâncă sănătos

Durerile menstruale pot fi gestionate și cu ajutorul alimentației, dacă știi ce trebuie să mănânci și care sunt alimentele pe care trebuie să le eviți. Există o serie de alimente cu efect antiinflamator, iar includerea acestora în dieta zilnică va reduce intensitatea durerilor. Trebuie să consumi fructe și legume din belșug, alături de semințe de in sau chia și nuci. Poți adăuga în meniu și somon, macrou sau sardine, care conțin acizi grași, cu efect antiinflamator. Pe „lista neagră” trebuie incluse alimentele care conțin multă sare sau mult zahăr, precum și prăjelile, pastele făinoase și pâinea.

Medicamentele și anticoncepționalele

În farmacii se găsesc o serie de medicamente antiinflamatoare, special create pentru calmarea durerilor. De asemenea, anticoncepționalele sunt eficiente în acest sens, întrucât conțin hormoni care reduc ovulația, iar, astfel scade și intensitatea durerilor menstruale.

 

Dacă vrei să apelezi la soluția medicației, este indicat să ai, în prealabil, o discuție cu medicul tău ginecolog. Acesta te va pune la curent cu tot ce trebuie să știi despre ciclul menstrual și îți va prescrie medicamentele cele mai potrivite pentru tine.

 

 

 

Leave a Response