|vineri, octombrie 23, 2020
  • Follow Us!

Ce se schimbă în SEO anul viitor? 

Ce se schimbă în SEO anul viitor

 

Principiile promovării pe motoarele de căutare în 2020 s-au schimbat radical și vor suferi și în continuare modificări importante. Cu siguranță în 2021 vom intra într-o nouă etapă a internetului. 5G, cu toate vocile ce contestă această tehnologie, va transforma lumea în care trăim. Nu se mai poate evita acest lucru. Totul este să facem ca aceste lucruri să fie în favoarea noastră, nu să ne facă rău.

Inteligența artificială evoluează, iar acest lucru afectează din ce în ce mai mult activitatea specialiștilor SEO și a specialiștilor în marketing.

Google actualizează continuu algoritmii de clasare și perfecționează metodele de învățare automată, iar viitorul apropiat ne va aduce surprize neașteptate în această direcție.

Înțelesul real al termenilor de căutare

Principala tendință a anului ce vine este clasarea pe baza sensului real al termenilor căutați de useri. Rank Brain și CatBoost se focusează asupra acestui lucru. Datorită dezvoltării inteligenței artificiale, roboții de căutare analizează cuvinte sau fraze și caută indicii cât mai relevante. Din punctul lor de vedere, cel puțin. La capitolul creativitate stau mai prost, dar cine știe ce ne aduc anii următori?

Mai ales dacă ne referim la interogările specifice pe care motorul de căutare nu le-a mai întâlnit până acum. Și acum acesta analizează cererea și prezintă ipoteze (soluții) cu privire la ce sinonime ar putea fi posibile. Treptat se perfecționează în selecțiile pe care le face.

Eficiența procesării cererilor crește semnificativ. Se întâmpla asta și pentru că tot ceea ce introduce utilizatorul actual este din ce în ce mai simplificat, căutările făcându-se din ce în ce mai mult verbal. Și rezultatele căutării arată răspunsurile la formulările care sunt ușor de înțeles de motoarele de căutare.

Este imposibil ca să se mai permită apariția de conținut de calitate scăzută (din punctul de vedere al inteligenței artificiale) pe un site ori un blog.

Chiar așa: „conținut de calitate scăzută” trebuie să recunoaștem că este un concept mult prea abstract.

Un advertorial bun va trebui să respecte noile cerințe ale motoarelor de căutare. Ne punem în slujba lor? Dacă privim lucrurile dintr-un anumit unghi, putem spune că da. Un text  prea optimizat, care nu pare a fi util utilizatorilor nu va fi notat pozitiv de către motoarele de căutare care îl vor ignora sau îl vor clasa pe o poziție inferioară.

Vor dispărea textele cu erori, cele irelevante scrise doar pentru promovarea linkurilor, conținuturile în care nu există compatibilitate între text și metaetichete, conținutul duplicat pe mai multe pagini, textele preluate de pe alte site-uri, micromarcările pentru click-uri etc. Inteligența artificială se bazează pe logică, pe lucruri simple, este un pic asemeni vulcanienilor din “Star Trek”.

Citat care să te pună pe gânduri:

“Vulcanienii reprezintă o specie extraterestră umanoidă, care a evoluat pe planeta Vulcan; ei sunt remarcați pentru încercarea lor de a trăi prin rațiune și logică, fără niciun amestec de emoție. Au fost prima specie extraterestră din universul Star Trek care au avut primul contact cu oamenii. Vulcanienii au ajutat foarte mult Pământul devastat de un al treilea război mondial, ajutând oamenii să elimine sărăcia, bolile și suferința într-un singur secol. Din această cauză, chiar și oameni din secolul al XXIV-lea îi consideră pe vulcanieni ca fiind prietenii lor cei mai buni.” (www.wikipedia.org)

Nu pare cam mare asemănarea cu SF-ul? Ne construim noi înșine niște vulcanieni artificiali, dacă nu am avut încă marea întâlnire cu extratereștrii? Sau facem acest lucru tocmai pentru că deja acest lucru s-a produs, dar este ținut secret?

Revenind, tendința generală pentru Google în 2021 este în continuare legată de creșterea unităților de anunțuri, apariția unor răspunsuri rapide la „poziții zero”, capacitatea de a comenta direct în SERP și de a lăsa recenzii fără a merge pe site-uri.

Ce advertoriale vor fi în top în 2021?

Textele publicitare cu:

  • Titlu clar și cât mai simplu de înțeles de inteligența artificială;
  • Descrierile fără spam și duplicate;
  • Microdate pentru articole;
  • USP (propuneri unice de vânzare) fără „avantaje” banale, ci bazate pe diferențiatori etc.

 

Promovarea locală

În 2021 merită să se acorde atenție sporită SEO-ului local. Algoritmii de căutare sunt îmbunătățiți, astfel încât interogările utilizatorilor trebuie ca să fie mai bine înțelese de AI ca să se ajungă rezultate relevante.

Căutarea în 2021, ca și în 2020, se concentrează pe rezultatele micro locale. Datorită analizei datelor GPS ale utilizatorilor, motoarele vor oferi adresele celor mai apropiate companii. Și vor afișa inclusiv și ruta către sediul acestora, la cerere.

Căutare vocală

Introducerea cererilor folosind voce economisește timp. Cererile pe care le introducem prin voce sunt diferite de cele text, deci și rezultatele sunt diferite, mai la obiect.

SEO ar trebui să ia în considerare creșterea popularității interogărilor vocale și să se îndepărteze de interogările directe pe Internet, care sunt tipice pentru introducerea textului. Interogările naturale duc la faptul că în rezultatele căutării vor rămâne doar site-urile cu texte scrise „pentru oameni normali”.

Agențiile își schimbă activitate pe baza unei întrebări simple: „Ce conținut vor citi / urmări cu adevărat oamenii până la final?” Dar acest lucru nu schimbă optimizarea standard, structura, cuvintele cheie și cuvintele tematice etc.

Vrei să afli  mai multe despre promovarea în 2021 și să colaborezi cu oameni orientați spre viitor? AD Revolution este soluția!

 

 

 

Leave a Response