|miercuri, decembrie 2, 2020
  • Follow Us!

Caracteristici comune ale celor mai bune aplicații mobile 

1f

 

Sursă foto: https://images.unsplash.com/photo-1559526324-593bc073d938?ixlib=rb-1.2.1&ixid=eyJhcHBfaWQiOjEyMDd9&auto=format&fit=crop&w=1050&q=80

 

Importanța aplicațiilor mobile crește de la un an la altul. Nu o spunem doar noi, ci o arată și statisticile: peste 70% din traficul web este generat de pe dispozitivele mobile (CIODive).

În contextul unui interes atât de mare, așa cum era de așteptat, și numărul aplicațiilor mobile crește exponențial:

  • în Apple App Store există la ora actuală peste 2.2 milioane de aplicații mobile;
  • peste 2.8 milioane de aplicații sunt disponibile în Google Play Store.

(sursa: Buildfire)

Cu toate acestea, doar o parte dintre ele reușesc să câștige atenția și încrederea utilizatorilor.

Cu siguranță și tu ai interacționat cu aplicații mobile care au reușit să îți capteze rapid interesul. Iar dacă ai luat în calcul dezvoltarea de aplicații mobile pentru business-ul tău, acestea au fost principalele repere pentru cum ai dori să arate și funcționeze.

Dacă te-ai întrebat care sunt premisele de la care ar trebui să plece dezvoltarea unei aplicații mobile nu doar funcționale, ci și de real interes pentru audiență, iată o listă de caracteristici pe care aplicațiile de top le au în comun:

1.    Design unic

Primul lucru cu care interacționează un utilizator este design-ul. Întrucât există o varietate atât de mare de abordări, ceea ce va face aplicația ta ușor de remarcat va fi grafica unică a acesteia. De la elementele moderne de design, la cromatică și integrarea identității brand-ului – împreună jocă un rol esențial. Studiile arată că prima impresie este în proporție de 94% determinată de design-ul unei aplicații. În funcție de aceasta, utilizatorul va decide dacă o va explora sau o va abandona.

2.    Structurarea previzibilă a conținutului

 

Folosind ca premisă regulile de merchandising din retail, plasarea conținutului în aplicație trebuie făcută într-o manieră cât mai previzibilă. Astfel, confortul utilizatorului în raport cu conținutul va fi mult mai mare, lăsând loc pentru un interes real pentru ceea ce oferă aplicația în sine.

3.    O funcționalitate centrală

 

Păstrarea focusului pe o funcționalitate-cheie reprezintă secretul succesului pe care îl au cele mai cunoscute aplicații mobile. Pentru ca o aplicație să genereze o utilizare performantă și completă este, astfel, esențial să se definească printr-o funcționalitate centrală și să rezolve anumite probleme sau să răspundă punctual unor așteptări specifice.

4.    Navigare intuitivă

 

Dincolo de elementele previzibile, aplicațiile de top oferă o navigare simplă și intuitivă. Astfel, optimizarea arhitecturii aplicației și plasarea elementelor de conversie (de tipul: achizitionează, descarcă, actualizează, etc) va face o diferență notabilă între o aplicație mobilă dezvoltată pe baza așteptărilor utilizatorilor și una care a plecat de la alte principii.

5.    Viteză mare de răspuns

 

Utilizatorii asteaptă ca afișarea unei pagini să se facă în doar câteva secunde. Cu siguranță ai remarcat faptul că aplicațiile de top pe care le ai ca reper se încarcă instant. Același tip de experiență trebuie să ofere și aplicația ta mobilă pentru a se asigura că nu pierde utilizatori.

6.    Integrarea de elemente care încurajează interacțiunile în aplicație

 

De la accesul simplificat în aplicație, până la programe de fidelizare și avantaje dincolo de așteptările inițiale, utilizatorii vor aprecia fiecare dintre aceste lucruri iar tu te vei avea o rată semnificativ mai mică de abandon.

7.    Conținut personalizat

 

În baza comportamentului anterior din online (și nu numai) aplicațiile de top “știu” ce așteaptă și ce nu utilizatorii. Astfel, în loc să arunce la întâmplare oferte și mesaje către audiență, aplicațiile de top comunică personalizat folosind datele din platformele integrate cu acestea (soluții CRM, de exemplu).

Dacă pe lista ta de priorități ai și dezvoltarea unei aplicații mobile, cel mai probabil te-ai lovit deja de o primă provocare: disponibilitatea resurselor (programatori, designeri, bugete generoase, timp, etc). Este important să știi că nu ești singurul care se confruntă cu astfel de situații.

Nu de puține ori managerii de companii care vor să dezvolte aplicații realizează că nu au disponibile aceste resurse sau că nu ar fi profitabil să le implice într-un proiect contextual.

În astfel de situații apelează la externalizarea proiectului către o echipă dedicată de software development care îi va putea asigura buget predictibil și bine definit, sistem de lucru flexibil;

control complet asupra echipelor implicate, înțelegere rapidă a obiectivelor proiectului și business-ului, comunicare continuă furnizor-client și echipă stabilă.

 

Leave a Response