|duminică, octombrie 25, 2020
  • Follow Us!

7 alimente și băuturi care îți vor da un boost de energie 

foto1

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/food-coffee-breakfast-103124/

 

Pentru că organismul uman are nevoie de energie pentru a funcționa corespunzător, activitățile noastre de zi cu zi trebuie să fie atent planificate. Astfel, este recomandat să faci mișcare și să consumi alimente potrivite, pentru o dietă bogată în nutrienți. Vrei să afli care sunt cele mai importante alimente și băuturi care îți oferă un boost de energie? Ține cont de recomandările noastre, din articolul de mai jos!

Fulgii de ovăz

foto2

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/CY-OkOICA9o

Dintr-o dietă echilibrată nu pot lipsi fulgii de ovăz, care oferă energie instantaneu! Aceștia pot fi serviți la micul dejun, astfel încât să capeți energie pentru toate activitățile de peste zi. Fulgii de ovăz conțin atât carbohidrați, cât și fibre și pot fi consumați în iaurt, în apă sau în lapte, alături de fructe proaspete, care te ajută să-ți începi ziua într-un mod corespunzător!

Ouăle

photo-1550767552-374fd1babc81

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/WzheIfs9V-U

Alte alimente sănătoase care pot fi incluse într-o dietă sănătoasă sunt ouăle, care aduc numeroase beneficii organismului nostru. Ouăle conțin atât vitamine și minerale, cât și antioxidanți și grăsimi sănătoase, care susțin o bună funcționare a organismului. Datorită calciului și magneziului din compoziție, consumul de ouă te ajută la concentrare și memorie și îți pot asigura energia necesară pentru întreaga zi, dacă le consumi la micul dejun.

Peștele

photo-1508170754725-6e9a5cfbcabf

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/inDRPMBfX8M

Dacă vrei să înlocuiești carnea de pui sau îți place peștele, te poți bucura de acest aliment oricând îți dorești, pentru un boost de energie. Poți opta pentru peștele bogat în Omega 3, precum tonul, păstrăvul, somonul sau sardinele, ideale atât pentru creșterea energiei, cât și pentru o memorie bună și pentru sănătatea sistemului nervos. Consumă pește la orice masă și în special la micul dejun, atunci când poți alege o felie de pâine prăjită cu somon sau ton.

Fructele și legumele

photo-1583507171283-0d663f8416c8

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/ks5flsI1mNo

Fructele și legumele reprezintă cele mai importante surse de vitamine și minerale, care îți oferă energia de care ai nevoie. Iată doar câteva dintre alimentele pe care le poți alege pentru consum:

  • Bananele conțin cantități însemnate de potasiu, fiind benefice și pentru întărirea musculaturii. Grație potasiului din compoziție, bananele scad riscul de apariție a crampelor musculare și contribuie la sănătatea sistemului nervos. Consumă 1-2 banane de mărime medie dimineața, pentru a fi gata de treabă!
  • Afinele îmbunătățesc memoria și protejează organismul împotriva îmbătrânirii premature. Le poți adăuga în iaurturi și cereale sau le poți consuma ca atare, între mese.
  • Avocado este fructul bogat în grăsimi monosaturate sănătoase și potasiu, care susțin sănătatea inimii și oferă nutrienți esențiali, inclusiv fibre și vitaminele B și E.
  • Conopida reprezintă o sursă ideală de vitamina K, fibre, potasiu și magneziu, excelente pentru creier și pentru un surplus de energie.
  • Consumă dovleac, bogat în vitamina A și benefic pentru piele, vedere și stare generală a sănătății. Acesta poate fi adăugat în omlete, salate sau supe, în funcție de preferințe.

Apa

 

photo-1523362628745-0c100150b504

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/N-MqWXXZvNY

Deși ți se pare banal să ți se spună că apa te ajută și îți oferă energie, acest lucru este adevărat! Activitățile fizice duc la deshidratare, de aceea este important să consumi cel puțin doi litri de apă pe zi, astfel încât să recuperezi energia pierdută. În plus, este indicat să bei un pahar cu apă de fiecare dată când te simți fără energie sau obosit, după un antrenament la sala.

Cafeaua

foto7

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/KgziKKUyJVA

Ți-e poftă de o cafea bună? Cafeaua este un excelent stimulent al sistemului nervos, te energizează și îți îmbunătățește memoria, concentrarea și atenția, în special pe termen scurt, atunci când creierul tău este în alertă. De aceea, dacă nu ai reușit să dormi suficient, poți să bei o cafea, care să combată temporar toate consecințele privării de somn, ca somnolența sau pierderea vitalității. Cafeaua facilitează oxigenarea sângelui și respirația, permițând pătrunderea aerului în plămâni. Mai mult, cafeaua este bogată în antioxidanți și sprijină sistemul imunitar în lupta cu radicalii liberi.

Smoothie-ul

foto8

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/ewOrvEa87j4

 

Smoothie-ul este o băutură sănătoasă și nutritivă, care poate fi pregătită dintr-o varietate de fructe, legume, lapte sau apă. Datorită ingredientelor din compoziție, smoothie-ul are o consistență mai groasă și este deosebit de gustos, ideal mai ales pentru cei care nu iubesc gustul și textura legumelor simple. Poți pregăti un smoothie sănătos cu spanac și fructe, care să-ți ofere energia de care ai nevoie pe parcursul zilei.

 

Toate aceste alimente și băuturi sunt recomandate pentru o dietă echilibrată și sănătoasă, care să aducă beneficii organismului!

Leave a Response