|sâmbătă, noiembrie 28, 2020
  • Follow Us!

 5 reguli pentru un stil de viaţă sănătos   

sport

 

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/dawn-dusk-forest-grass-347134/

 

În zilele noastre nu mai este chiar atât de simplu să ne menţinem un stil de viaţă sănătos. Cu un ritm infernal al programului cotidian, sărind peste ore de somn, cu excese de tot felul  – alcool, tutun, junk-food şi cu un nivel al stresului la cote alarmante, este mai greu ca niciodată pentru majoritatea oamenilor să se menţină sănătoşi şi cu un corp în parametri fiziologici şi estetici optimi. Să nu mai vorbim de cât de greu e să avem o atitudine preventivă asupra unor afecţiuni ca bolile cardiovasculare, metabolice, sau cancer. Este greu, dar nu imposibil. Iată 5 reguli care să îţi îmbunătăţească stilul şi calitatea vieţii.

Hidratare

O regulă, pe cât de simplă, pe atât de importantă. Suntem alcătuiţi într-o proporţie foarte mare din apă (60-70%), deci este cât se poate de logic şi normal să fim nevoiţi să consumăm apă constant şi în cantităţile potrivite (35ml/kg corp). Faceţi-vă un obicei să consumaţi apă sistematic în anumite perioade ale zilei, pentru a nu vă priva de acea cantitate necesară. Ţineţi în permanenţă în preajma dumneavoastră o sursă de apă pentru a evita deshidratarea. Un consum adecvat de apă pe parcursul unei zile va duce la o mai bună funcţionare a metabolismului şi tuturor funcţiilor sale.

Alimentaţie

În această cursă contra cronometru în care ne desfăşurăm activităţile uităm să mai dăm importanţă la ceea ce mâncăm. Chiar dacă nu avem timpul necesar pentru a ne găti propria mâncare, putem să facem alegeri mai sănătoase şi dintre mâncărurile gata preparate. Evitaţi patiseriile, mâncarea de tip fast-food. Alegeţi în schimb restaurante de tip împinge tava şi alegeţi mâncăruri simple şi hrănitoare, fără prea multe sosuri, grăsimi saturate sau semipreparate. Alegeţi mese de tip „meniul zilei” în loc de pizza, spre exemplu. Ideal ar fi să ne pregătim singuri mesele şi pacheţelul la serviciu. E mai greu la început, dar dacă transformaţi această activitate în obicei, rezultatele pentru sănătate şi siluetă vor fi vizibile.

Exerciţii fizice

Trista realitate e că ne petrecem zilnic între 8 şi 12 ore în diverse scaune, fie  cel de la birou sau în maşină, tren, metrou, etc. Nivelul de activitate fizică s-a redus drastic în ultimele decenii, de aceea este imperios necesar să ne facem timp pentru exerciţii fizice în mod regulat. Fie ne facem un abonament la o sala (unde chiar să mergem), fie că ne cumpărăm o bicicletă şi ieşim în parc sau lăsăm maşina acasă şi mergem pe jos 20-30 de minute până la serviciu, sau alte destinaţii, important este să facem mişcare zilnic, în mod susţinut şi regulat. Corpul nostru ne va fi recunoscător.

Suplimente alimentare

Deşi părerile sunt împărţite în privinţa acestui capitol, trebuie totuşi să fim obiectivi şi să recunoaştem că mâncarea din prezent nu mai are aceeaşi calitate şi proprietăţi ca cea din trecut şi că în anotimpul rece diversitatea acesteia scade , iar pentru a suplini aceste deficienţe de micronutrienţi, în general, avem nevoie de vitamine şi minerale din suplimente alimentare. Fie că optăm pentru un complex de vitamine şi minerale, fie că alegem doar acei macronutrienţi de care avem mai multă nevoie într-o anumită perioadă, este de un real folos pentru un stil de viaţă sănătos să ne aducem un aport corect de vitamine şi minerale pe tot parcursul anului.

Odihnă

Pe zi ce trece vrem să facem din ce în ce mai multe lucruri, sau suntem nevoiţi să avem din ce în ce mai multe atribuţii şi sarcini de îndeplinit şi astfel neglijăm să ne odihnim corespunzător. Un somn odihnitor, însă, ne va oferi o claritate mai mare în gândire, o eficienţă mai bună în activităţile desfăşurate. Încercaţi să vă faceţi un program de somn pe care să îl respectaţi. 7-8 ore de somn pe noapte să fie o regulă pe care să o şi respectaţi şi în scurt timp o să observaţi o creştere în vitalitate, o echilibrare a stării fizice cât şi psihice.

Este important să avem în vedere că un mod de viaţă sănătos este un maraton şi nu un sprint, de aceea este necesar să urmărim o schimbarea a stilului de viaţă şi nu doar diete sau programe pe termen scurt. Necesită timp o astfel de schimbare, dar ea trebuie să fie pentru tot restul vieţii.

 

 

 

 

 

 

Leave a Response