|marți, octombrie 20, 2020
  • Follow Us!

Înaltpreasfințitul Părinte Varsanufie: „Trebuie să devenim primitori de Dumnezeu, asemenea dreptului Simeon” 

Varsanufie

 

În ziua praznicului Întâmpinării Domnului, duminică, 2 februarie, la Biserica Toți Sfinții din municipiul Râmnicu-Vâlcea a avut loc așezarea noii racle din argint cu părticele din moaștele Sfântului Mare Mucenic Mina. Slujba de binecuvântare a raclei și Sfânta Liturghie au fost săvârșite de Înaltpreasfințitul Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului.

Așezarea noii racle din argint cu părticele din moaștele Sfântului Mare Mucenic Mina”, a spus Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Varsanufie, „este un prilej binecuvântat pentru credincioși de primi ajutor în necazuri și suferințe de la Dumnezeu, pentru multele rugăciuni ale acestui sfânt tămăduitor și grabnic ajutător. Prezența sfinților este de mult preț pentru întreaga Biserică, comuniunea cu Mântuitorul Hristos realizându-se în Biserică pentru rugăciunile Sfinților. Comuniunea noastră cu Hristos Domnul devine tot mai strânsă prin bineplăcuții Săi, aceștia întărindu-ne pe noi pe calea către Împărăția lui Dumnezeu, atât prin exemplul vieții lor, cât și prin harul dumnezeiesc împărtășit nouă.

În această lumină înțelegem și de ce Biserica noastră dreptmăritoare, de la începuturile ei, acordă o deosebită cinste sfinților, dar și sfintelor moaște. Sfintele moaște sunt prezențe vii ale harului lui Dumnezeu în lume, arătând că sfântul este lucrător nu doar cât trăiește aici pe pământ, ci cu și mai multă putere după trecerea lui în Împărăția lui Dumnezeu.

Această nouă raclă cu moaștele Sfântului Mare Mucenic Mina a fost așezată spre ajutorul și folosul duhovnicesc al tuturor celor care vin și se închină în această biserică. De aceea, acest lucru ne bucură sufletul și ne face să spunem precum psalmistul: «Minunat este Dumnezeu întru Sfinții Lui!»”, a spus Chiriarhul Râmnicului.

În cuvântul de învățătură despre praznicul Întâmpinării Domnului, Părintele Arhiepiscop Varsanufie a îndemnat credincioșii să fie „asemenea dreptului Simeon, primitori de Dumnezeu, pentru că Mântuitorul Hristos, purtând în întregime ceea ce era al nostru, afară de păcat, ne-a făcut prin înfiere fii ai Aceluiaşi Tată şi dimpreună moştenitori ai împărăţiei Sale.

Evanghelia acestui praznic ne relatează evenimentul aducerii la templul din Ierusalim, în cea de-a patruzecea zi de la naștere, a Pruncului Iisus Hristos, unde a fost primit în brațe de dreptul Simeon, care Îl arată drept Cel Care avea să înfăptuiască lucrarea de mântuire: «Acum eliberează pe robul Tău, Stăpâne, după cuvântul Tău, în pace, că văzură ochii mei mântuirea Ta, pe care ai gătit-o înaintea feței tuturor popoarelor, lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău Israel» (Luca II, 29-31).

Aceste cuvinte de slavă ale dreptului Simeon ne arată că el a fost învrednicit nu numai să fie primitor de Dumnezeu, ci și văzător de Dumnezeu, lucrare duhovnicească la care suntem și noi chemați să devenim. În acest sens, Sfântul Apostol Pavel spunea că Hristos s-a «născut sub lege ca pe cei de sub lege să îi mântuiască» (Galateni IV, 4), iar  Sfântul Grigorie Palama arăta că «Fiul lui Dumnezeu S-a făcut om ca să dezlege legătura păcatului; să curățească întinăciunea cea după trup; să vădească dragostea lui Dumnezeu pentru noi; să arate până la ce adâncime ne-am înfundat în prăpastia relelor, încât a fost nevoie de întruparea lui Dumnezeu; să se facă începător și chezaș al învierii și al vieții celei veșnice, risipind deznădejdea noastră, făcându-Se Fiu al omului și luând apoi în schimb moartea, spre a-i face pe oameni fii ai lui Dumnezeu și părtași la nemurirea cea dumnezeiască».

Pentru noi, cei care am cunoscut Legământul Noului Testament, fiind înfiați de Dumnezeu, aceste cuvinte ne arată că suntem chemați spre a moșteni Împărăția lui Dumnezeu”, a spus Chiriarhul Râmnicului.

Leave a Response