|miercuri, septembrie 30, 2020
  • Follow Us!

SOCAR crește numărul stațiilor de alimentare cu CNG 

SOCAR CNG

 

CJSC SOCAR Petroleum din Azerbaijan a comandat încă patru stații de alimentare cu gaz natural comprimat (CNG), în conformitate cu planul pentru dezvoltarea rețelei de stații de alimentare.

CNG reprezintă în prezent cea mai accesibilă piață de combustibil din punct de vedere al costurilor și securității. Având în vedere că CNG este cel mai ecologic combustibil de pe piață, SOCAR își intensifică vânzările, a informat SOCAR Petroleum.

Noile stații de alimentare sunt amplasate în districtul Khazar, la kilometrul 70 al autostrăzii Baku-Salyan, precum și la kilometrul 28 al autostrăzii Baku-Guba cât și în districtul Khatai.

După deschiderea noilor stații de alimentare, numărul stațiilor CNG ale SOCAR a ajuns la nouă. Conform planului de dezvoltare, încă 12 stații CNG sunt planificate să fie puse în funcțiune în viitorul apropiat, crescând numărul acestora la 21.

Prețul cu amănuntul pentru CNG este de 0,45 manați (26 cenți) pe metru cub, ceea ce este aproximativ echivalent cu un litru de benzină. Comparativ cu benzina de RON-92, acest combustibil face posibilă economisirea a 135 de manați (79 dolari) la 3.000 de metri. Pentru mașinile care circulă cu benzină Ai-95, pot fi economisiți 315 manați (185 USD).

Sursa: https://www.gnvmagazine.com/en/socar-increases-number-of-cng-filling-stations/

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

Leave a Response