|vineri, februarie 28, 2020
  • Follow Us!

Camioanele cu CNG reduc emisiile? DA spune NGVA Europe 

camioane cng

 

Documentul „Camioanele pe gaz reduc emisiile?” Publicat recent de T&E (Transport & Environment) a oferit NGVA Europe posibilitatea de a rectifica unele aspecte și de a completa elemente educaționale și detalii despre gazul în transport. Concluziile T&E se bazează în principal pe un set de campanii de măsurare a emisiilor derulate de TNO (Organizația Olandeză pentru Cercetări Științifice Aplicate). Cu toate acestea, în timp ce rapoartele TNO sunt bine dovedite științific, NGVA Europe observă că, concluziile trase de T&E nu sunt aliniate în raport cu măsurătorile raportate.

Următorul răspuns este scris de NGVA Europe

Emisiile de NOx:
T&E a ratat să includă un raport intermediar 2018 de la TNO (R11448) în analiza lor. Raportul lipsă care acoperă exact aceleași vehicule, arată o reducere a emisiilor de NOx cu mai mult de un factor 6 în comparație cu Diesel.

O campanie experimentală paralelă (www.projetequilibre.fr) care efectuează măsurători extinse de drum pe o perioadă de 2 ani a demonstrat că camioanele cu gaze naturale emit între 40% și 60% mai puțin NOx în comparație cu modelele lor Diesel echivalente.

Emisii de particule:
T&E confundă PM (Masa de particule cu PN (Numărul de particule).

Reducerea PM cu 95% în comparație cu Diesel este certificată din datele publice de omologare.

Emisiile PN din motoarele cu aprindere prin scânteie fără dispozitiv de filtrare, așa cum este raportat corect de TNO, sunt mai scăzute, comparativ cu Diesel cu DPF (Diesel Particulate Filter). Acesta este un rezultat excelent obținut datorită caracteristicilor specifice ale gazelor naturale.

Emisii de GES:
Concluziile făcute de T&E nu reflectă măsurătorile raportate în studiile TNO utilizate.

Raportul TNO 2019 (R10193) arată o reducere a emisiilor de CO2 de pe țeava de eșapament,  echivalentă cu 8% pentru motoarele cu scânteie, crescând la 20% pentru tehnologia HPDI (High Pressure Direct Injection).

Când privim profilul tipic al emisiilor unui camion GNL (modul „Autostradă”), reducerile măsurate sunt chiar mai mari: 10% pentru motoarele cu aprindere prin scânteie și 22% pentru tehnologia HPDI.

Putere pe roată (WtW):
Menționarea emisiilor T&E către WtW ne permite să reamintim că mobilitatea neutră de carbon se întâmplă astăzi în Europa, datorită bioCNG și bioLNG. Peste 450 de stații CNG livrează deja biometan, în timp ce producția de bioLNG este o realitate concretă, susținând dezvoltarea unui model de economie circulară reală, replicabilă peste tot în Europa.

Infrastructura existentă de realimentare este perfect compatibilă cu toate tipurile de gaze regenerabile. Și vehiculele de asemenea. Aceasta înseamnă că activul reprezentat de tehnologiile actuale este gata să funcționeze 100% din surse regenerabile.

Direcționarea emisiilor net-zero pe termen lung este o necesitate. Dar acest lucru trebuie să se întâmple combinând un portofoliu de soluții curate care, astăzi, pot satisface două condiții principale: accesibilitatea și respectarea nevoilor clienților și ale pieței.

Fără unul dintre aceste două elemente, nu vom putea avea un impact pozitiv asupra mediului nostru și de a îmbunătăți calitatea aerului în orașele noastre.

Gazul natural este gata să facă față acestei provocări deja azi.

Andrea Gerini
Secretar general, NGVA Europe

Sursa: http://www.ngvglobal.com/blog/do-gas-trucks-reduce-emissions-yes-says-ngva-europe-0922

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

 

Leave a Response