|joi, februarie 27, 2020
  • Follow Us!

Acordul Verde European: Este timpul să începem! 

CNG bun

 

Fenomenele schimbărilor climatice și protecția mediului nostru, începând cu calitatea aerului și a apei, sunt în centrul unui calendar intens pentru următoarea perioadă legislativă. Este un exercițiu foarte provocator, în care nevoile de a ne proteja mediul înconjurător vor trebui să înceapă un proces evolutiv în care actorii industriali, economici, sociali și culturali vor fi cu toții implicați. Orchestrarea corectă va putea stabili criteriile pentru o tranziție energetică pozitivă.

Aceasta este o oportunitate importantă pentru relansarea dezbaterii despre noile energii, pentru și în jurul viitorului mobilității și transportului. Trebuie să ne uităm la ținta pe termen lung a emisiilor net-zero, dar trebuie să reținem și faptul că, în același timp, avem nevoie de foi de parcurs realiste care să poată oferi soluții concrete deja din prezent.

Creșterea cererii de energie și reducerea creșterii alarmante a emisiilor au nevoie de soluții
Urgența de a multiplica soluții pentru reducerea poluanților din aglomerările urbane și emisiile de GHG la scară globală necesită o abordare la 360 de grade. Mediul are nevoie de soluții „democratice”, în diferite condiții sociale și locale, dacă dorim cu adevărat să avem un impact pozitiv asupra schimbărilor climatice și asupra calității aerului pe care îl respirăm.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, mai mult de 90% din populația care trăiește în zonele urbane este supusă astăzi unei expuneri excesive la ozonul din sol și la emisii de particule.

Și în ciuda progreselor înregistrate în tehnologia vehiculelor, se așteaptă o creștere a cererii de energie din sectorul transporturilor. Această creștere este în principal legată de circulația mărfurilor, în timp ce emisiile medii de CO2 ale flotelor noastre auto au crescut în ultimul an în Europa.

Cum să modelăm viitorul sistemului nostru de transport

Ca prim pas, este esențială analiza nevoilor clienților, căutând soluții capabile să acopere încrucișare de la mobilitatea personală în zonele urbane la transportul de marfă pentru misiuni de transport pe distanțe lungi. Soluțiile trebuie să fie accesibile pe baza tehnologiilor și infrastructurii deja existente, oferind un “cost total al proprietăţii” (TCO) competitiv . Toate acestea, desigur, trebuie să corespundă cerințelor cele mai ridicate în ceea ce privește poluanții și reducerea CO2.

Tehnologiile bazate pe gaze naturale oferă o gamă largă de soluții: de la autoturisme dedicate, de înaltă eficiență, cu capacitate de stocare optimizată la bord, până la un portofoliu extins de vehicule grele. Autobuzele urbane CNG și autocarele, sunt disponibile astăzi și cu GNL, în timp ce camioanele oferă aceeași performanță ca și omologii lor diesel din aceiași gamă de vehicule.

Progresul în utilizarea GNL la camioane este impresionant: infrastructura de alimentare a crescut de-a lungul a câțiva ani până la mai mult de 220 de stații în Europa și servește astăzi o flotă de peste 6 000 de camioane.

A folosi gaz natural înseamnă a economisi mai mult de 50% din costurile pe combustibil în comparație cu benzina și o economisire cu aproximativ 30-35% în comparație cu motorina, oferind astfel un TCO( cost total) pozitiv pentru proprietari.

În ciuda acestui fapt, trebuie făcute multe pentru a continua dezvoltarea și utilizarea vehiculelor cu gaze naturale și pentru a sprijini o realizare omogenă a infrastructurii de realimentare pe întreg teritoriul Europei.

Compatibilitate deplină cu gazele regenerabile: consecințe pozitive asupra mediului nostru
În același timp, crearea unor condiții de reglementare mai bune pentru a recunoaște rolul gazelor naturale față de ținta de decarbonizare este, de asemenea, un pas obligatoriu. De fapt, prin reducerea imediată a emisiilor de CO2, gazul natural oferă o flexibilitate deplină pentru implementarea gazelor regenerabile, fără niciun impact asupra costurilor vehiculului și infrastructurii.

Gazele regenerabile pot fi produse dintr-o mare varietate de căi durabile, de la procesul de digestie anaerobă, prin gazificarea biomasei și procese sintetice (așa-numitele Power-to-Gas). Toate aceste căi de producție duc la un produs compatibil 100% cu gazul natural și, prin urmare, ușor de utilizat direct pe vehicule sau injectat în rețea.

Într-un studiu recent realizat de CERRE, a fost evaluat un potențial de gaz regenerabil produs numai din digestia anaerobă și din gazificarea a 124 bcm la nivelul UE. Acest lucru este cu mult peste consumul actual al sectorului VNV (2 bcm) și, de asemenea, prognoza viitoare pentru 2030 (aproximativ 30 bcm).

Beneficiile în ceea ce privește reducerea GHG în comparație cu gazele naturale variază de la 80% (de exemplu, biometan din deșeurile municipale) la 95% (de exemplu, cu energie electrică). Dar putem obține chiar emisii negative generale atunci când biometanul este produs din gunoiul de grajd lichid din sectorul agricol: asta înseamnă că funcționarea cu un astfel de combustibil are același efect ca al unei păduri care absoarbe CO2 din atmosferă!

Într-o perspectivă medie-lungă, hidrogenul poate fi amestecat până la un anumit procent în gazul natural și combustibil pentru vehicule uzate. Unele flote experimentale au demonstrat deja fezabilitatea tehnică și beneficiul pentru mediu al unei astfel de soluții, folosind amestecuri care conțin până la 20-30% v / v hidrogen.

Concluzii și considerații necesare pentru viitorul nostru
Toate aceste aspecte ilustrează valoarea uriașă a unei flote NGV și a infrastructurii sale de realimentare. Fără impact asupra costurilor, acestea contribuie la accelerarea rapidă a procesului de decarbonizare.

Acest lucru trebuie, de asemenea, luat în considerare atât în viitoarele revizuiri ale Directivei privind infrastructura de combustibil alternativ (DAFI), cât și în Directiva privind impozitarea energiei, pentru a asigura condițiile adecvate și pentru a sprijini în continuare dezvoltarea „gmobilității”.

Din toate aceste motive, gazul natural și gazele regenerabile sunt o piesă „naturală” a Noului Acord Verde European (European Green New Deal) și un câștig rapid și ușor pentru a completa un sistem complex care ne va schimba treptat modul de a ne deplasa și de a transporta mărfuri în întreaga lume. Acest lucru trebuie să înceapă cât mai curând și repede.

 

Sursa: https://www.ngva.eu/medias/the-european-green-deal-time-to-start/

 

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

Leave a Response