|joi, octombrie 29, 2020
  • Follow Us!

RariTEK și Minsk Motor Plant anunță proiectarea unui nou motor pe gaz natural comprimat (CNG) 

download (2)

 

Producătorul rus de motoare diesel Minsk Motor Plant (MMP) și producătorul de vehicule industriale RariTEK, au demarat în anul 2017 un proiect pentru realizarea unui nou motor pe gaz naural comprimat (CNG), proiect ce este aprope de finalizare. Cooperarea urmărește dezvoltarea rusească “Gas to Motors – Gaz pentru motoare”, care a luat avânt în această țară cu bogate resurse de gaz.

Scopul colaborării al acestor importante companii a fost dezvoltarea de noi motoare cu ardere internă care funcționează pe gaze naturale (metan). Scopul gazificării motoarelor a inclus toate ramurile ingineriei: autovehicule, autobuze, echipamente rutiere și tractoare. Întrunirea a condus la un memorandum de colaborare al companiei JSC RariTEK Holding cu privire la dezvoltarea și crearea motoarelor cu piston pe gaz și combustibil dual, bazate pe motoarele companiei MMP.

MMP a vorbit recent despre premiera iminentă cu privire la producerea unui motor cu piston pe gaz, premieră ce va avea loc la sfârșitul anului 2019. Alexander Rogozhnik, Directorul General al Companiei de Management din Minsk Motor Plant Holding, a declarat că “data finală de lansare în producție a motoarelor cu piston pe gaz depinde de rezultatele testelor și de volumul comenzilor”.

MMP consideră că gazul natural reprezintă o tendință modernă și de viitor. Un avantaj important al gazului natural comprimat în comparație cu combustibilul tradițional (benzină, motorină) este prețul său scăzut, ceea ce permite reducerea costurilor de operare și de întreținere a vehiculelor. În plus, datorită utilizării sale, emisiile  asupra mediului vor fi reduse. Prin urmare, domeniul de dezvoltare a tehnologiei gazelor naturale este acum intensificat în Belarus și Rusia.

Sursa: https://www.ngvglobal.com/blog/raritek-and-minsk-motor-plant-signal-new-cng-engine-0319#more-110527

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

Leave a Response