Autostrada Sibiu-Piteşti a trecut de încă o etapă importantă în realizarea sa: a fost publicat raportul privind impactul asupra mediului, iar după consultările publice va fi emis acordul de mediu. Acest document va debloca practic licitaţiile pentru construirea celei mai aşteptate autostrăzi din România. Agenția Națională pentru Protecția Mediului a publicat pe 6 noiembrie „Raportul privind impactul asupra mediului pentru proiectul Autotrada Sibiu-Pitești”. Documentul de circa 600 de pagini a fost realizat pentru a identifica limitările existente din punct de vedere al protecţiei mediului în construcţia şi operarea autostrăzii Sibiu-Piteşti. Astfel, după obţinerea acordului de mediu, vor fi stabiliţi constructorii loturilor de la capetele autostrăzii, 1 şi 5, şi va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi construirea lotului 4. În ceea ce priveşte sectoarele dificile din munţi, CNAIR va scoate la licitaţie studii suplimentare. Documentaţia pentru studiile geotehnice pentru porţiunea din munţi a viitoarei şosele peste Carpaţi ar putea fi trimisă spre validare la ANAP în decembrie. Într-un scenariu optimist, loturile 2 şi 3 ar putea fi scoase la licitaţie pentru construcţie anul viitor, iar într-un scenariu pesimist, abia în 2020.
Pe site-urile de socializare, „amicul” nostru deputatul liberal Cristian Buican se laudă cu „trofeele” strânse de pe urma partidelor de vânătoare, unele dintre ele la limita legii. La întrebarea „Poate omorâţi mistreţii care au stricat culturile oamenilor”, vânătorul Buican răspunde „asta încercăm”, dar mai mai bine preşedintele PNL Vâlcea ar ucide mistreții care aduc... pesta porcină pentru a nu i se adeveri „profeţia neagră” în ceea priveşte molima şi ferește, astfel, județul Vâlcea de PPA....
Recent, într-o şedinţă ordinară, Guvernul a aprobat stema și steagul pentru oraşul Horezu, judeţul Vâlcea!
Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea a decis în 9 noiembrie utilizarea sumei de 630 milioane de lei vechi din fondul de rezervă bugetară pentru plata unor despăgubiri către 10 persoane ale căror autoturisme au fost avariate de căderile de copaci şi crengi, provocate de furtunile din această vară. Contravaloarea acestor pagube produse s-a stabilit prin „Raport de expertiză tehnică extrajudiciară”, ţinând cont şi de devizele întocmite de atelierele de reparaţii unde au fost duse autoturismele avariate.