|joi, noiembrie 26, 2020
  • Follow Us!

Drumul DN7 pe Valea Oltului va fi lărgit cu o bandă de circulaţie, iar autostrada Sibiu-Piteşti va fi gata în 2022 

autostrada

 

Potrivit noului Master Plan General de Transport, până la demararea concretă şi finalizarea proiectului de autostradă pe Valea Oltului (Sibiu – Piteşti), Ministerul Transporturilor au anunţat că au în plan o serie de măsuri pentru actualul drum naţional DN 7. Astfel, ministrul Ioan Rus a anunţat că începând din 2015 se va demara realizarea unei a treia benzi pe Drumul Naţional 7 de pe Valea Oltului, o bandă care va fi construită acolo unde se poate şi care va alterna pe un sens sau altul. „Aşa încât în loc să stai 50 de km în spatele unui tir, stai doar 3 km şi apoi depăşeşti”, a explicat Rus. Piteşti – Sibiu (cu trecere prin judeţul Vâlcea) va fi construită din start ca autostradă în anii ce urmează, autorităţile renunţând la ideea de a construi proiectul în mod „fazat”, iniţial ca drum expres cu posibilitatea ulterioară de extindere la autostradă, după cum reieşea din prima variantă de Master Plan prezentată în octombrie anul trecut. Noul anunţ a fost făcut de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, în cadrul unei conferinţe la care a participat premierul Victor Ponta, ministrul fondurilor europene Eugen Teodorovici şi ministrul Finanţelor Darius Vâlcov şi în care a fost prezentată strategia autostrăzilor pentru perioada 2015 – 2016, componentă ce se va regăsi şi în varianta finală a Master Planului General de Transport. „Am făcut analize şi până la urmă am renunţat la ideea de a face autostradă fazată (întâi drum expres şi ulterior dezvoltat la standard de autostradă). Am constatat că avem bani să facem Sibiu-Pitesti direct autostradă. În zona respectivă de munte, înaltă, este complicat să refaci şantierele şi s-o tranformi din drum expres. Am analizat cu maximul de corectitudine şi vom intra direct la autostradă”, a spus Rus. În ceea ce priveşte demararea lucrărilor pe acest tronson, totul ţine şi de atribuirea contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate, atribuire care ar urma să aibă loc în luna februarie, potrivit informaţiilor furnizate de autorităţi. Premierul Ponta a precizat ulterior că obiectivul României este ca până în 2018 să aibă regiunile Moldova şi Muntenia fiecare legată printr-o autostradă cu Transilvania, indicând proiectele Sibiu – Pitesti, Târgu Mureş – Iaşi şi Comarnic – Braşov. Cu toate acestea, având în vedere complexitatea proiectului şi că realizarea studiului de fezabilitate ar putea dura o perioadă mai mare, construcţia autostrăzii ar putea să se întindă pe două exerciţii financiare şi să fie terminată complet undeva după anul 2022.

(Petre Coman)

Leave a Response