|luni, martie 1, 2021
  • Follow Us!

Primăria Râmnicului va realiza o bretea de legătură între străzile Petrişor şi Antim Ivireanul 

• În urma unei investiţii de 120.000 euro,

Primăria Râmnicului va realiza o bretea de legătură între străzile Petrişor şi Antim Ivireanul

În aceste zile, consilierii locali din Râmnicu Vâlcea sunt chemaţi să aprobe studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii “Bretea de legătură între strada Petrişor şi strada Antim Ivireanul” la valoarea de peste 120.000 de euro. Se propune înfiinţarea unei bretele (artere) de legătură (carosabilă) între strada Petrişor şi strada Antim Ivireanul. Terenul aferent construcţiei propuse este delimitat spre vest de strada Petrişor, iar spre nord de strada Antim Ivireanul, urmând să se facă o legătură între aceste străzi. Traseul arterei începe de la PTCZ Petrişor şi se desfăşoară pe amplasamentul actual al scărilor de acces în zona Petrisor, iar în partea nordică a proprietăţii Colegiului Economic de un gard de panouri prefabricate din beton, se continuă pe parcarea existentă şi este racordată în final la strada Antim Ivireanul. În acest moment, accesul în Cartierul Petrişor se face doar pe strada Inăteşti, iar în cazul blocării acestei străzi este imposibil accesul autovehiculelor în cartier. Realizarea proiectului vizează impulsionarea dezvoltării economice a mobilităţii populaţiei şi forţei de muncă din regiune, precum şi creşterea gradului de accesibilitate şi atractivitatea zonei, prin îmbunătăţirea condiţiilor de infrastructură de transport. Construirea acestui drum contribuie la fluidizarea traficului, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere şi traversarea localităţii în condiţii de siguranţă sporită. Terenul este situat în intravilanul municipiului Rm. Vâlcea, teren aflat în domeniul public. Suprafaţa de teren ocupată cu lucrări de construcţii şi amenajări este de 2.061 mp. Sistemul rutier se va compune din: fundaţie drum, inclusiv amenajarea intersecţiilor; îmbrăcăminte asfaltică, inclusiv amenajarea intersecţiilor. Această variantă presupune următoarele lucrări: dezafectarea scărilor pietonale existente pe amplasament, aşternerea unui strat de balast de 25 cm grosime, aşternerea unui strat de bază de 15 cm de piatră spartă, aşternerea unui strat de legătură (binder) de 6 cm grosime – beton asfaltic deschis cu pietriş sortat BADPS31, aşternerea unui strat de uzură de 4 cm grosime – beton asfaltic bogat în criblură BAR 16. Se va analiza posibilitatea colectării apelor pluviale şi dirijarea lor în reţeaua pluvială existentă în zonă, trotuar pietonal cu lăţime de 1,5 m pe partea dreaptă a drumului proiectat, mână curentă între traseul pietonal şi partea carosabilă, parcarea în curtea liceului economic, reorganizare parcare existentă la strada Antim Ivireanul, semnalizare rutieră, refacere împrejmuire, asigurarea accesibilităţii la toate proprietăţile şi spatii verzi. Dimensiunile caracteristice ale gabaritului drumului s-au ales în funcţie de situaţia existentă în teren, având în vedere faptul că acest drum traversează aşezări, gabaritul fiind impus de spaţiul liber rămas între proprietăţile private. Scurgerea apelor de pe platforma drumului se va face dirijat prin pante longitudinale şi transversale către gurile de scurgere existente. Se vor realiza trei spaţii de parcare pentru un număr de 26 locuri de parcare.

Leave a Response