|marți, iunie 22, 2021
  • Follow Us!

Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, a picat la Vâlcea testul de sinceritate 

Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, a picat la Vâlcea testul de sinceritate

Tiberiu Pîrnău

„Misiune (aproape) imposibilă 1″ în variantă vâlceană! Poliţiştii vâlceni au fost instruiţi marţea aceasta cum să fugă „ca dracu de tămâie” de şpagă. Instruirea a fost efectuată de doi ofiţeri din conducerea IGPR, comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Rutiere şi Constantin Gabriel, reprezentant al Direcţiei Generale Anticorupţie din Ministerul Administraţiei şi Internelor. Cu acest prilej a fost organizată şi o conferinţă de presă la care cei doi ofiţeri au fost supuşi unui tir de intrebări adresate de ziariştii vâlceni. Cele mai importante declaraţii le redăm succint: • Este o cutumă. Invariabil când un poliţist de la Rutieră opreşte un autovehicul, automat şoferul se dă jos de la volan. Ori în lege spune foarte clar că şoferul să rămână în maşină, să stea cu mâinile pe volan şi să urmeze indicaţiile poliţistului. Există în ţară situatii în care şoferul a coborât de la volan, fără să existe niciun motiv şi de aici au început discuţii, unele care au degenerat iî ultraje.

Practic vrem să eliminăm această cale de mică înţelegere care este pomenita de soferi; poliţiştii rutieri sunt cei mai vulnerabili la corupţie; dorim să asigurăm un comportament integru poliţiştilor prin aceste reinstruiri; din 2005 până acum au fost înregistrate mai multe cazuri de corupţie în rândul poliţiştilor vâlceni; se lucrează la cadrul legal pentru repunerea în funcţiune a radarelor fixe; şi poliţiştii sunt amendaţi dacă încalcă regulile de circulaţie; vor dispărea radarele amplasate la cinci metri de plăcuţa de la intrarea în localităţi; Poliţia Rutieră nu are plan de amenzi.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, comisarul şef Lucian Diniţă a negat implicarea sa în conflictul dintre transportatorii Antares şi Matdan Service, care au motiv de litigiu: traseul Râmnicu Vâlcea – Drăgăşani. Le reamintim cititorilor noştri că în urmă cu câteva ediţii am arătat că ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, Valentin Iliescu, ar fi intervenit la conducerea IGPR pentru ca societăţii Antares să-i fie interzis să mai efectueze transport de călători pe ruta menţionată. Lucru care s-a şi întâmplat prin implicarea abuzivă a unui agent de poliţie din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Vâlcea, care a executat „ca la carte” comanda venită din zona politicului.

Cum deţineam informaţii că „adrisantul” rugăminţii ministeriale a fost chiar domnul Lucian Diniţă, directorul general al Direcţiei Rutiere din IGPR, l-am întrebat dacă îl cunoaşte personal pe ministrul Iliescu şi dacă este adevărată informaţia primită de noi pe surse (referitoare la traficul de influenţă). Comisarul şef Diniţă s-a arătat oarecum mirat de întrebare şi a adoptat o atitudine suspect de ultra-defensivă declarând că nu-l cunoaşte (deloc?!) pe ministrul Valentin Iliescu, că nu a auzit de acesta, dar (atenţie!) că stă frecvent la aceeaşi masă a discuţiilor cu factori guvernamentali. Curioasă şi dubioasă abordare, domnule Diniţă!

Şeful Poliţiei Rutiere Vâlcea, Marian Ioniţă, a încercat să dreagă busuiocul, dar s-a încurcat emotiv în inutile explicaţii pe marginea acestui caz.

Leave a Response