|marți, iunie 22, 2021
  • Follow Us!

Conservatorul Nicu Gheorghe, patronul de la Teleloviştea, a fost dat pe mâna procurorilor 

• Pentru încălcări repetate ale Legii audiovizualului,

Conservatorul Nicu Gheorghe, patronul de la Teleloviştea, a fost dat pe mâna procurorilor

Este evident că omul de afaceri Nicu Gheorghe deţine un record trist şi greu de egalat în relaţia cu Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), patronul SC Teleloviştea SRL fiind un „client” fidel în cadrul şedinţelor acestui organism care adeseori l-a „recompensat” cu câte o amendă pentru încălcarea legii. În cei doi ani şi jumătate de când a înfiinţat postul de televiziune TV Boişoara, Nicu Gheorghe a fost campionul amenzilor, suma totală ajungând la 2,6 miliarde lei vechi.
Pentru a mai uita de războiul cu CNA, Nicu Gheorghe a „parcat” de câteva luni la Partidul Conservator Vâlcea, unde încearcă să-şi impună oamenii fideli. Un astfel de exemplu este Ionel Giuran, actualul lider de la PC Vâlcea, un om care este pe deplin pe placul lui Nicu Gheorghe.

Dar să revenim la postul de televiziune din Boişoara creat de Nicu Gheorghe. Acesta a înfiinţat firma în anul 2009 (SC SC Teleloviştea SRL, Str. Oţelarilor, bl. 65, sc. A, ap. M2 – Sibiu). SC Teleloviştea SRL deţine avizul de retransmisie nr. A 7156/17.11.2009, Anexa nr. 1 din 17.11.2009, pentru localitatea Boişoara, judeţul Vâlcea, licenţa audiovizuală nr. TV-C504/16.03.2010 pentru „Videotext” şi decizia de autorizare nr. 1682.0/22.04.2010.
Prima amendă (10.000 lei) i-a fost dată lui Nicu Gheorghe de către CNA în ianuarie 2010, la mai puţin de două luni după ce primise licenţa. Astfel, membrii CNA au descoperit că SC Teleloviştea SRL a încălcat prevederile art. 74 alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât a retransmis servicii de programe fără a fi înscrise în oferta de servicii şi fără a obţine în prealabil acordul CNA cu privire la modificarea structurii acesteia, iar alte programe, deşi înscrise în oferta aprobată de Consiliu, nu erau retransmise.

Au urmat alte hotărâri ale CNA: Decizia nr. 371 din 30.03.2010 (amendă de 20.000 lei); Decizia nr. 510 din 11.05.2010 (amendă de 25.000 lei); Decizia nr. 862 din 17.08.2010 (25.000 lei). În data de 9 noiembrie 2010, CNA a dat o amendă în cuantum de 80.000 lei societăţii SC Teleloviştea SRL Boişoara pentru nerespectarea formatului de principiu al serviciului de programe şi structura programelor, aşa cum prevede art. 54 din Legea Audiovizualului nr. 504 din 2002.
Însă cea mai mare amendă primită de la CNA de către Nicu Gheorghe a fost în data de 3 martie 2011, atunci când SC Teleloviştea SRL a primit o sancţiune în cuantum de 100.000 de lei. Astfel, CNA a descoperit că radiodifuzorul a continuat să difuzeze programe audiovizuale fără să fi obţinut acordul Consiliului cu privire la modificarea formatului şi structurii programului aprobate iniţial, aşa cum prevede art. 54 din Legea audiovizualului nr. 504, cu modificările şi completările ulterioare.

În 3 mai 2011, în urma vizionării imaginilor şi a discuţiilor, Consiliul a hotărât sancţionarea postului cu somaţie publică. Concret, în urma reclamaţiilor cu numerele 3974, 3975, 3976, 3977/21.03.2011, 4831/11.04.2011, 4968 şi 4969/13.04.2011, CNA a hotărât cu unanimitate de voturi să se facă plângere la Parchetul General împotriva „conservatorului” Nicu Gheorghe şi a firmei sale, SC Teleloviştea SRL. (N.T.)

Leave a Response