|sâmbătă, octombrie 19, 2019
  • Follow Us!

Cooperare între Prefectură şi Consiliul Judeţean pentru dezvoltarea turismului 

Cooperare între Prefectură şi Consiliul Judeţean pentru dezvoltarea turismului

Petre Ungureanu şi Ion Câlea au îngropat momentan „securea războiului“

Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Ion Cîlea şi prefectul Petre Ungureanu au îngropat securea războiului, pentru a contribui la realizarea proiectului pârtiei de schi de la Vidra. Din luna decembrie 2008, Consiliul Judeţean Vâlcea şi consiliile locale ale comunelor Voineasa şi Vaideeni  s-au asociat, în vederea elaborării documentaţiilor necesare pentru obţinerea finanţării proiectului privind „Dezvoltarea infrastructurii de agrement în staţiunea turistică Voineasa, judeţul Vâlcea”.

Dezbatere pentru cel mai mare complex din România

Cel mai mare complex turistic montan din România, cuprinzând pârtii de schi şi alte facilităţi pentru practicarea sporturilor de iarnă, ar putea fi realizat în Masivul Parâng, la acest proiect colaborând nu mai puţin de cinci judeţe. „La prima dezbatere pe această temă care a avut loc în staţiunea gorjeană Rânca au fost prezenţi, în primă fază, prefecţii de Vâlcea şi Gorj, preşedinţii Consiliilor Judeţene şi primarii oraşelor gorjene Novaci şi Baia de Fier şi primarii vâlceni din Voineasa şi Malaia. Au fost puse bazele unui proiect de anvergură – Dezvoltarea infrastructurii turistice pe Valea Lotrului – precum şi perspectivele de dezvoltare ale acestui proiect, cu ramificaţii către Valea Jiului, Valea Cibinului şi spre Sebeş –Alba”, a declarat purtătorul de cuvânt din cadrul Prefecturii Vâlcea, Carmen Constantinescu.

Se doreşte ca în Masivul Parâng să se creeze unul dintre cele mai mari domenii schiabile din România. „Acest domeniu va uni prin pârtii de schi din staţiunile Obârşia Lotrului – Vâlcea, Rânca – Gorj, Păltiniş – Sibiu şi pe cele din judeţul Hunedoara. Se va crea în Masivul Parâng un domeniu turistic de importanţă capitală în Europa, probabil similar cu complexele turistice din Alpii Austrieci”, a precizat purtătorul de cuvânt al Prefecturii Vâlcea.


Oficialităţile prezente la această dezbatere au căzut de acord să conlucreze pentru dezvoltarea integrată a acestui proiect şi foarte curând să se întâlnească din nou la Obârşia Lotrului, unde să fie invitaţi şi omologii lor din Sibiu, Alba şi Hunedoara.
În perimetrul cuprins între Rânca şi Obârşia Lotrului se află în lucru calea rutieră aflată la cea mai mare altitudine din România, „şoseaua TransAlpina”, care odată finalizată va crea legături auto cu toate cele cinci judeţe – Vâlcea, Sibiu, Alba, Hunedoara şi Gorj.

Cursă cu obstacole

Proiectul cu pricina a fost cuprins şi în platforma electorală cu care preşedintele Ion Cîlea a câştigat mandatul de la Consiliul Judeţean, din mai 2008, dar realizarea acestuia s-a lovit de numeroase obstacole până în prezent. Proiectul vizează dezvoltarea infrastructurii de agrement din staţiunea turistică Voineasa, care să deschidă porţile practicării sporturilor de iarnă la nivelul standardelor internaţionale, precum si în vederea exploatării resurselor turistice montane în toate anotimpurile.

„În luna iunie 2009, cu sprijin de la secretarul de stat în Ministerul Mediului, Doru Aurelian Bădulescu, s-a obţinut deblocarea acestei investiţii majore prin parcurgerea cu succes a întregului traseu impus de procedura de evaluare a impactului asupra mediului. Ulterior, într-o şedinţă de Guvern din luna august 2009 am evidenţiat din nou necesitatea realizării acestei investiţii şi am solicitat din nou includerea proiectului în Lista cuprinzând autorităţile publice locale care beneficiază de finanţarea proiectelor de investiţii în turism pe anul 2009”, spune Ion Cîlea.

Pace cu prefectul, pentru binele judeţului

Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea susţine că a avut parte de înţelegerea ministrului Turismului, Elena Udrea. Începutul anului 2010 a încununat cu succes demersurile autorităţilor locale, prin includerea acestui proiect în lista investiţiilor care vor fi finanţate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în acest an. „Trebuie să recunosc şi să apreciez că în acest important demers am primit şi sprijinul generos al prefectului Petre Ungureanu, care s-a dovedit un foarte activ apărător al proiectului şi s-a implicat cu autoritatea pe care i-o conferă legea pentru obţinerea suplimentării resurselor financiare şi pentru îmbunătăţirea documentaţiei, prin includerea în proiect a unei telegondole care să completeze zestrea de echipamente şi dotări turistice a staţiunii Voineasa”, mai susţine Ion Cîlea, care a estimat că investiţia se va finaliza până la încheierea mandatului său.

Prefectul Ungureanu şi vicepreşedintele CJ, Romulus Bulacu, au insistat ca, în loc de realizarea unei reţele de doi kilometri de telescaun să se realizeze trei kilometri de telegondolă şi pentru amenajarea unei parcări verticale, cu o capacitate de 400 de locuri, a unei parcări special pentru autobuze şi realizarea infrastructurii de alimentare cu apă, canalizare şi energie electrică a staţiunii.

Rânca, la standarde europene    

Staţiunea Horezu beneficiază şi ea de atenţia conducerii judeţului, în speranţa că şi zona Romani va putea ajunge să fie considerată staţiune turistică în cel mai scurt timp. „Horezu – Romani şi Voineasa – Vidra, două zone aflate la o altitudine destul de mare, unde zăpada se menţine mai bine de patru luni pe an. Dacă în cazul Horezu treburile sunt mai anevoioase, în sensul că mai trebuie executaţi opt kilometri de drum, plus alimentarea electrică la Vidra suntem la final. Proiectul va fi discutat într-o şedinţă de Guvern de la începutul lunii februarie”, a  mai precizat Ion Cîlea. Proiectul de la Voineasa include pârtii de schi, utilităţi şi transformarea lacului Vidra în lac de agrement, valoarea lui fiind de peste 13 milioane de euro, iar prefectul Petre Ungureanu s-a implicat pentru obţinerea suplimentării resurselor financiare şi pentru îmbunătăţirea documentaţiei, prin includerea în proiect a unei telegondole care să completeze zestrea de echipamente şi dotări turistice a staţiunii Voineasa.

Dezvoltarea staţiunii Vidra, una dintre cele două staţiuni unde se vor putea practica sporturi de iarnă este un vis mai vechi al lui Nicolae Ceauşescu. Din 1990, cel puţin la nivelul staţiunii Vidra, au fost tentative de privatizare sau de dezvoltare prin diferite proiecte, dar toate au rămas fără finalitate, staţiunea fiind în patrimoniul UGSR, actualul SIND România.

    

Leave a Response