|joi, februarie 25, 2021
  • Follow Us!

în opt luni, Fiscul vâlcean a stabilit suplimentar pentru buget 56 de milioane de lei 

Specializare în rezolvarea situaţiilor de criză în comunicare

Marţi, 22 septembrie, la Centrul Zonal Râmnicu-Vâlcea al Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă, în organizarea Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se deschide un curs cu tema „Rezolvarea situaţiilor de criză în relaţia de comunicare cu contribuabilii. Dezvoltarea abilităţilor personale pentru o atitudine corectă a funcţionarilor faşă de public, în vederea eficientizării comunicării cu contribuabilii şi a creşterii gradului de conformare voluntară”.

Cursul reuneşte pe parcursul a trei zile funcţionari publici din cadrul direcţiilor finanţelor publice judeţene Argeş, Gorj, Sibiu, Olt şi Vâlcea care, sub îndrumarea unor experţi în domeniu, se vor specializa în gestionarea corectă a problematicii comunicării cu contribuabilii.

În opt luni, Fiscul vâlcean a stabilit suplimentar pentru buget 56 de milioane de lei

43 de cazuri au fost înaintate instituţiilor abilitate pentru continuarea şi definitivarea cercetărilor în vederea stabilirii persoanelor vinovate şi a gradului de participare a acestora la infracţiunile constatate

În  cele opt luni încheiate din acest an, personalul DGFP Vâlcea cu atribuţii de control a încheiat 1.982 de acte de control, rezultatele concretizându-se în stabilirea unor venituri suplimentare pentru bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în sumă totală de 56 de milioane de lei, astfel: 54,6 de mil.lei la persoane juridice şi un 1,4 mil.lei la persoane fizice.

Pentru prejudicii create bugetelor administrate de ANAF, în sumă totală de 24,8 milioane de lei, DGFP Vâlcea a înaintat 43 cazuri instituţiilor abilitate pentru continuarea şi definitivarea cercetărilor în vederea stabilirii persoanelor vinovate şi a gradului de participare a acestora la infracţiunile constatate.

De asemenea, tot în aceeaşi perioadă a anului, inspectorii fiscali cu atribuţii de control au soluţionat 219 de cereri pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată în valoare de 15,1 mil.lei, fiind respinsă la rambursare suma totală de 1,6 mil.lei.

Cooperare româno-franceză în domeniul comunicării interne

Luni, 21 septembrie, la Centrul Zonal Râmnicu-Vâlcea al Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă, în organizarea Ministerului Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia de Cooperare Internaţională se deschide un seminar pentru instruirea personalului de conducere în domeniul comunicării interne.

Acţiunea este o componentă a Proiectului twinning „Consolidarea reformei administraţiei fiscale”, finanţat din fonduri Phare, realizat în cooperare cu Direcţia Generală a Finanţelor Publice din Franţa.

Prin organizarea seminarului se urmăreşte aprofundarea noţiunilor în domeniul comunicării interne şi a posibilităţilor de dezvoltare cu privire la:
– misiunile de comunicare ale personalului de conducere, etapele comunicării, constituire a unei echipe de lucru şi rolul şefului de serviciu;
– modul de comunicare, mecanismele, filtrele şi elementele unei comunicări eficiente în contextul reformei.

La seminar, în perioada 21-25 septembrie a.c., vor participa şefi de servicii (asistenţa contribuabililor; comunicare, relaţii publice şi mass-media, tehnologia informaţiei; organizare şi resurse umane; monitorizare a realizării indicatorilor de performanţă) din cadrul direcţiilor finanţelor publice judeţene Argeş, Braşov, Hunedoara, Sibiu şi Vâlcea.

Transparenţă în parteneriatul contribuabil-Fisc: dreptul de petiţionare al cetăţeanului

Dreptul de petiţionare este consfinţit de Constituţia României. Astfel, în virtutea articolului 51 al Constituţiei, cetăţeanul are dreptul de a adresa autorităţilor şi instituţiilor publice petiţii formulate în nume propriu.

De asemenea, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 233/2002, şi organizaţiile legal constituite pot formula petiţii în numele colectivelor pe care le reprezintă.
În categoria petiţiilor intră: cereri, reclamaţii, sesizări sau propuneri primite de la cetăţeni sau o organizaţie legal constituită.

Petiţiile adresate Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Vâlcea pot fi trimise prin poştă, prin fax sau depuse personal la sediul instituţiei din municipiul Râmnicu-Vâlcea, strada General Magheru, nr.17.

De asemenea, petiţionarii au posibilitatea să trimită solicitările şi prin mail la adresa: Finante.Publice.VL@mfinante.ro

Programul de audienţe la DGFP Vâlcea

Primirea în audienţă a persoanelor fizice şi juridice la conducerea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Vâlcea se desfăşoară după următorul program:
– la directorul coordonator al DGFP Vâlcea: joi, între orele 12,00 şi 14,00;
– la directorul coordonator adjunct, Activitatea Metodologie şi Administrarea Veniturilor Statului: miercuri, între orele 12,00 şi 14,00;
– la directorul coordonator adjunct, Activitatea de Inspecţie Fiscală: marţi, între orele 12,00 şi 14,00.

Important! Primirea în audienţă se face pe bază de cerere scrisă din care să rezulte în mod expres problemele ce urmează a fi prezentate, depusă la Registratura instituţiei.

Leave a Response