|marți, iulie 14, 2020
  • Follow Us!

Asistenţa IT ÔÇô opţiune optimă pentru companii şi pentru persoane fizice 

Asistenţa IT – opţiune optimă pentru companii şi pentru persoane fizice

Externalizarea defineşte folosirea unor resurse externe în scopul derulării unor activităţi care tradiţional se desfăşoară prin personal angajat intern. IT Outsourcing reprezintă înlocuirea departamentului IT cu o firmă de consultanţă IT. Cele mai importante motive pentru care companiile apelează la outsourcing o reprezintă reducerea cheltuielilor şi avantajele datorate specializării, potrivit reprezentanţilor companiei Computer Troubleshooters.

Privitor la companie, este important de precizat că externalizarea favorizează focusarea acestora pe principala activitate generatoare de profit, lăsând unei firme specializate toate problemele legate de optimizarea sistemului informaţional, securitatea datelor, devirusare, back-up date şi alte probleme care apar în derularea activităţii.

Avantajele financiare nu sunt de ignorat atunci când o companie alege asistenţă specializată. Acest lucru se poate vedea numai dacă ne gândim la cheltuielile de care compania se dispensează (de angajare, de instruire şi menţinere a angajatului în cadrul companiei, cu toate beneficiile care trebuie oferite).

În concluzie, este mai avantajoasă apelarea la o companie specializată IT în cazul unui parc de calculatoare de până la 50 computere. Există situaţii în care firme care deţin un număr mai mare de 50 de calculatoare au un administrator de sistem şi totuşi apelează la o firmă IT. Ce se întâmplă, de fapt? Administratorul reprezintă interfaţa cu specialiştii din compania angajată. Având un sistem informatic extins, problemele vor fi variate şi complexe, implicit. Cunoştinţele unui tehnician sunt desigur mai restrânse ca ale unei echipe de specialişti din diverse domenii care deţin în plus certificări multiple.

Avantajele experienţei şi specializării sunt din nou, demne de luat în seamă. Companiile specializate pe service IT au acces implicit la investiţiile acestora în tehnologie, metodologie şi oameni – investiţii realizate în decursul unor perioade de timp considerabile. Prin comparaţie, în cazul angajaţilor pe IT dintr-o companie, aceştia, în mod inevitabil, se vor plafona lucrând cu aceeaşi problematică ani de zile. În plus, o echipă de specialişti este tot timpul mai eficientă decat un simplu angajat. Încă un motiv în plus pentru a înţelege de ce şi companiile mari externalizează departamentul IT.

„Până acum, persoanele fizice apelau, în cel mai bun caz, la prieteni, cunoştinţe sau relaţii. Această persoană venea când putea, făcea ce ştia, în limitele cunoştinţelor sale. De cele mai multe ori, costurile pe termen lung erau mult mai mari, întrucât există posibilitatea ca defecţiunea neremediată în totalitate să ducă la urmări grave. Un singur exemplu ar fi arderea hardului şi pierderea tuturor datelor. Acest lucru s-a schimbat în ultima perioadă, întrucât firmele specializate pe servicii IT au realizat programe speciale şi la preţuri avantajoase destinate persoanelor fizice”, declară Adrian Trăsculescu, director Computer Troubleshooters Râmnicu Vâlcea.

Leave a Response