|vineri, ianuarie 15, 2021
  • Follow Us!

Primăria Horezu are 15 miliarde datorii la furnizori 

Primăria Horezu are 15 miliarde datorii la furnizori

• Domnule Cîlea, ajutaţi-i şi pe primarii care nu au aceeaşi coloratură politică cu dumneavoastră!
Primăria Horezu se confruntă cu mari probleme financiare. Edilul oraşului, Cristian Niţu se plânge autorităţilor judeţene că instituţia pe care o conduce are datorie la furnizori şi angajaţi aproximativ 15 miliarde lei. Mai mult decât atât, primarul este nevoit ca în condiţiile în care vistieria oraşului este goală, să plătească  către RAJDP 4,6 miliarde lei vechi.

„Ne confruntăm cu o groază de probleme. Am luat această primărie cu casieria goală, în condiţiile în care până în primăvara acestui an au intrat aproximativ 35 miliarde lei vechi. Unde sunt aceşti bani, nu ştiu să vă spun. Ştiu doar că eu am în subordine aproape 200 de angajaţi şi nu am cu ce să îi plătesc. În datoria de 15 miliarde de lei pe care o avem intră şi plăţile pentru furnizori de care mă rog zi de zi să nu mă dea în judecată”, se plânge primarul Niţu.

O altă situaţie cu care se confruntă edilul Horezului este furnizarea de lemne şi cărbune către şcoli şi grădiniţe. La liceul Constantin Brâncoveanu sunt peste 2200 elevi. „Nu avem bani pentru combustibil. Unica noastră şansă este să ne ajute Consiliul Judeţean Vâlcea cu bani pentru combustibil sau combustibil. Avem nevoie de o sumă foarte mare de bani”, mai spune Niţu.
Adresă către CJ
„O lucrare pe SAPARD blocată îmi dă bătaie de cap. Trebuie să plătesc în regim de urgenţă 600 mii lei. Nu am de unde să îi scot, iar în eventualitatea în care nu îi plătesc, suntem în situaţia de a pierde proiectul. Trebuie să facem un împrumut la bancă, pentru plata acestor bani. De aceea, am trimis o adresă la CJ prin care cerem ajutorul”, se plânge Niţu.

În adresa către CJ se spune:  „Consiliul Local Horezu are în implementare Proiectul cu titlul „Reabilitare drum-forestier Romanii de Sus-Lunga, din cadrul Programului SAPARD. Termenul de finalizare a proiectului a fost prelungit cu o lună, urmând să se încheie la data de 31 octombrie. Vă înformăm că, datorită întreruperii plăţilor pe Programul SAPARD pe o perioadă destul de lungă, ultimele două tranşe de plată au fost cumulate, astfel că suma rămasă de plată pentru finalizarea proiectului s-a dublat.

Având în vedere faptul că până la termenul de finalizare a contractului, respectiv 28 octombrie, Consiliul Local Horezu trebuie să execute plata integrală a celor două tranşe, vă rugăm să ne sprijiniţi prin repartizarea sumei de 600 mii lei, contravaloarea acestora. Facem această solicitare deoarece CL Horezu nu dispune de aceste fonduri, iar neplata sumei finale ar conduce la pierderea întregului proiect şi implicit a investiţiei”.

Conducerea Cj a propus ca în perioada imediat următoare, primăria să apeleze la un împrumut la o bancă, dobânda fiind suportată de CJ: În momentul în care suma de bani va fi deblocată, împrumutul va fi achitat integral.

Leave a Response