|miercuri, octombrie 20, 2021
  • Follow Us!

Plătind prin card obligaţiile fiscale, economisiţi timp! 

1. Plătind prin card obligaţiile fiscale, economisiţi timp!

De la 1 octombrie a.c. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală asigură persoanelor fizice posibilitatea să achite la bugetul de stat, on-line, prin intermediul cardurilor bancare, obligaţiile fiscale reprezentând: impozit pe venit, plăţi anticipate cu titlul de impozit, regularizări aferente impozitului pe venit, obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora.

Categoriile de venituri pentru care impozitul pe venit se poate plăti prin card bancar sunt cele obţinute din: activităţi comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinţei bunurilor, câştiguri din transferul titlurilor de valoare, vânzarea-cumpărarea de valută la termen pe bază de contract, activităţi agricole, transferul proprietăţii imobiliare din patrimoniul personal, salarii pentru care angajaţii au obligaţia stabilirii, declarării şi plăţii impozitului pe venit.

Sunt acceptate la plată cardurile emise de orice bancă din România sub siglele: Visa, Visa Electron, MasterCard şi Maestro.

Practic, pentru plata obligaţiilor fiscale menţionate mai sus, se accesează site-ul ANAF www.anaf.ro. De pe pagina principală, din fereastra „Plată electronică”, se accesează „Plăteşte-ţi impozitele on-line” spre portalul www.ghişeul.ro, deţinut de către Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale. Apoi, pas cu pas vor fi urmate instrucţiunile de lucru ale programului, de la înregistrarea contului de utilizator până la emiterea Dovezii de plată în format electronic. Astfel, se înregistrează datele personale şi se expediază chestionarul. Ulterior primirii e-mail-ului de confirmare, accesând „Servicii disponibile”, se optează pentru serviciul ales, se completează formularul de plată şi se tastează butonul „Trimite”.

Atenţie! Greşelile pot fi corectate tastând „Modifică datele utilizatorului”. Când nu există greşeli, se apasă butonul „Aceste date sunt corecte”, se selectează metoda de plată, se verifică din nou informaţiile şi se introduc datele despre card. Se apasă apoi „Efectuarea plaţi”. După aceasta, prin email, se primeşte dovada de plată în format .pdf.

Important! Serviciul poate fi accesat şi de pe website-ul DGFP Vâlcea – www.finanţevalcea.ro, prin click pe butonul „Plată electronică din pagina principală”.

2. Contractele de prestări servicii nu constituie dovadă a realizării veniturilor înscrise

În ultima perioadă, unele persoane fizice au solicitat unităţilor teritoriale ale Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea înregistrarea unor contracte de prestări servicii constând, de la caz la caz, în: administrare, colaborare, management, marketing, încheiate cu societăţi comerciale, cu venituri exagerate din derularea acestor activităţi. În multe dintre aceste cazuri, după o perioadă scurtă de timp, se solicită beneficiarului rezilierea şi organelor fiscale radierea acestor contracte, uneori, fără a produce efecte fiscale. Potrivit informaţiilor prezentate de solicitanţii înregistrării fiscale, aceste contracte servesc şi la completarea documentaţiei prezentate la bănci pentru obţinerea de credite.

În acest context, pentru a preveni utilizarea acestor “documente” la contractarea de credite bancare şi interpretarea interesat eronată a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal – art. 21 privind deductibilitatea unor cheltuieli pentru plătitorul de venit, respectiv art. 52, referitor la impozitarea acestor categorii de venituri -, DGFP Vâlcea atrage atenţia că înregistrarea fiscală a contractelor în aceste cazuri serveşte din punct de vedere fiscal exclusiv la luarea în evidenţă a persoanelor fizice în calitate de contribuabili şi nu constituie dovadă a realizării veniturilor înscrise în contract.

3. 17.619 de vâlceni au optat pentru sponsorizarea entităţilor nonprofit

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează că, în acest an, 17.619 de contribuabili care şi-au exprimat opţiunea, prin depunerea formularului cod 230, pentru redirecţionarea sumei de 2% din impozitul anual aferent veniturilor obţinute în anul 2007, de la bugetul de stat către entităţile nonprofit (asociaţii, fundaţii, unităţi de cult etc.), care s-au înfiinţat şi funcţionează în condiţiile legii.
Faţă de anul anterior, pentru 2007, numărul vâlcenilor care şi-au exprimat opţiunea de sponsorizare a unei entităţi nonprofit a crescut de la 12.905 la 17.619, respectiv cu 36,53%, suma totală de 785 mii lei fiind mai mare cu 58% faţă de cea din 2006.
Acţiunea de virare a 2% din impozitul pe venitul anual este în curs de derulare, personalul fiscal cu atribuţii în domeniu fiind preocupat pentru respectarea opţiunilor contribuabililor şi rezolvarea operativă a situaţiilor în care au fost completate incorect sau incomplet datele de identificare ale entităţilor nonprofit.

4. Instruire a inspectorilor de protecţie civilă din sistemul MEF

În organizarea Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF), prin Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă, la Centrul Zonal Râmnicu-Vâlcea al Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă, a avut loc o convocare de pregătire a inspectorilor de protecţie civilă.
Două zile, 9 şi 10 octombrie a.c., la Călimăneşti, inspectori de protecţie civilă de la 25 direcţii generale finanţelor publice judeţene, Garda Financiară centrală, companiile Imprimeria Naţională şi Loteria Naţională şi-au perfecţionat pregătirea de specialitate în vederea aplicării măsurilor de protecţie şi intervenţie în caz de urgenţe.
Convocarea a fost condusă de Ion Jernoiu, inspector de specialitate la Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă, din cadrul MEF.

Leave a Response