|sâmbătă, decembrie 5, 2020
  • Follow Us!

O lucrare care a ţinut doar 5 zile a costat 1, 3 miliarde lei! 

Bătaie de joc pe bani publici! La Stoileşti, „invenţie” a Regiei Judeţene de Drumuri şi Poduri:

O lucrare care a ţinut doar 5 zile a costat 1, 3 miliarde lei!

 A treia comună din Vâlcea ca suprafaţă, Stoileştiul este una din comunele cu cele mai proaste drumuri din ţară. Un paradis pentru organizatorii de raliuri montane cu maşini superrezistente. De ani de zile nici o investiţie majoră nu s-a realizat aici. Poate şi pentru faptul că locuitorii au ales mereu greşit. Când guvernarea era pesedistă şi prefectura era la fel primarul din Stoileşti era portocaliu. Acum primarul este pesedist şi a refuzat transferul la PC, ca de altfel orice migrare. Oricum edilul pare depăşit de situaţie şi incapabil de a-şi asuma răspunderi fugind de semnături ca dracul de tămâie. Gropi mari, ce strică „bucşeria” şi planetarele tuturor celor care au drum pe-aici, „cratere” cât tot drumul sau denivelări şi alunecări – acesta este „tacâmul” oferit de arterele de circulaţie din comuna cu aproximativ 4.000 de locuitori. „În comună, pe drumul judeţean 678 H aţi văzut cum se circulă. A venit domnul preşedinte Buşe, prin ianuarie, şi a promis că se vor rezolva, cât de cât, lucrurile. Lucrarea făcută de RAJDP, adică un tratament asfaltic din refuz de ciur şi smoală, a ţinut cinci zile şi a costat 1,3 miliarde lei. La prima ploaie, s-a dus totul”, explică primarul Traian Ionescu. Sigur că, în situaţia aceasta, se mai află alte localităţi, căci RAJDP nu are timp de astfel de lamentări; alţii sunt la rând…De altfel, Regia este supusă unor presiuni mari. Conducerea judeţului este conservatoare dar RAJDP are director pus de PRM, un director economic apropiat PNL şi un funcţionar înalt fost vicepreşedinte de CJ din partea PSD. Cu toţii vor să dirijeze lucrări în comunele cu primari colegi de partid iar salariaţii lucrează repede şi de mântuială pentru a încasa bani publici. Fie şi pe smoală turnată pe pământ şi spălată de prima ploaie.

Drumurile „interne” sunt la pământ
În Stoileşti, cei 35 kilometri de drum comunal şi 30 kilometri de drumuri săteşti arată că mileniul III nu a ajuns încă. Pe aceste drumuri se fac lucrări de balastare „cu piatră din gârlă”, cum spune toată lumea. „S-a lucrat cu o balastieră din Şirineasa, dar acum o facem pe lan local. Arată rău drumurile, ce să-i faci… Poate vom mai primi ceva fonduri, că activitate economică în comună nu prea este”, afirmă primarul, care ar mai avea ceva speranţe legate de firma ce exploatează ţiţei în comună şi care se foloseşte intens de drumuri dar nu investeşte în amenajarea lor..

Primarii nu-şi asumă responsabilităţi

Licitaţii rurale pasate la Consiliul Judeţean

• specialiştii Consiliului Judeţean au de rezolvat un simplu calcul matematic, făcut deja de specialiştii de la Stoileşti

Luni 8 mai am asistat alături de alţi trei colegi din presa locală la o licitaţie desfăşurată la primăria din Stoileşti. Din cauza unor „chichiţe” tehnice, licitaţia privind balastarea unor drumuri în comuna Stoileşti a fost amânată de lunea trecută pentru data de 8 mai. În faţa comisiei (condusă de primarul Ionescu) s-au prezentat patru firme – Grigori Trans, Obogeanu Company, Sort Trans şi Nobascom Consult -, fiecare cu oferta-n plic. După deschiderea plicurilor şi calcularea preţurilor pe „tonă – kilometrică”, câştigătoare a fost firma Obogeanu Company, cu un preţ de 0,12 RON/tonă – kilometrică. În biroul primarului a intrat domnul Grigorescu, care a decis că este delegat (fără să prezinte vreun document) al Sort Trans, nu şeful Grigori Trans (cum ştia toată lumea). Omul şi-a făcut „temele”, întrerupând licitaţia şi punându-l pe primarul Traian Ionescu într-o situaţie ce nu-i place deloc: să ia o decizie finală, pe seama calculelor specialiştilor Primăriei.
Mai apoi, după lungi controverse şi calcule ( care au durat mai bine de patru ore), acelaşi Grigorescu l-a introdus în birou pe un anumit domn Rusandra, adevăratul delegat de la Sort Trans (s-a legitimat cu ştampila firmei!?!). Deşi comisia de licitaţie stabilise câştigătorul, primarul s-a speriat aşa de tare încât a dat cazul mai departe, spre Consiliul Judeţean, care să verifice legalitatea şi calculele făcute. O situaţie mai rară pentru că după analizarea ofertelor comisia de licitare trebuia să se retragă să decidă asupra celi mai convenabile oferte pentru buget şi localitate şi să stabilească un câştigător. Nu să permită lungi disscuţii în contradictoriu între reprezentanţii societăţilor participante şi fel de fel de variante de calcul.

Traian GUMINSKI

Leave a Response