|vineri, martie 22, 2019
  • Follow Us!

În anul 2018 vehiculele cu gaz natural comprimat s-au dovedit a fi cea mai bună alternativă pentru transportul spaniol 

peru-estaciontrujillo2-11dic-630x320

 

Asociația de gaze naturale pentru mobilitate (Gasnam) a publicat în data  de 22 februarie 2019 un raport privind statisticile in domeniul gazelor naturale în transportul terestru și maritim din Spania pentru anul 2018. În raport se menționează faptul că achiziționarea de noi vehicule cu propulsie pe CNG și  GNL a crescut cu 146% respectiv CU 5.745 mai multe unități față de anul 2017. Dintre acestea 407 unități au fost  autobuze , 96 camioane, 936 furgoane, 3.798 autoturisme pe CNG și 508 camioane pe GNL ( gaz natural lichefiat).

Conform asociației, numărul de achiziții cu propulsie pe CNG pentru autoutilitare, autobuze și camioane plasează gazele naturale drept combustibilul alternativ  de durată pentru transportul urban, transportul în comun și cel de marfuri.

Raportul indică faptul că există o creștere a flotei de vehicule cu gaze naturale de 68% în ultimul an, ajungând la 14.216 unități. Din totalul flotei, 3.407 unități corespund camioanelor pe CNG și GNL, ceea ce reprezintă o creștere de 127% pentru vehicule grele și pentru transportul profesionist față de anul 2017.

 

Flota de autoutilitare, autoturisme și autobuze este compusă din 2.000 de camionete, aproape 7.000 de autoturisme și 2.600 de autobuze, ceea ce reprezintă o creștere de 93%, 150% și, respectiv, 20% față de perioada anterioară.

De asemenea, Gasnam subliniază că un total de 13.700 vehicule cu gaz natural au fost fabricate în Spania în 2018 – în fabricile Iveco, Seat și Volkswagen – din care 70% au fost comercializate în afara granițelor spaniole.

În ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibil, Spania are în prezent 144 de stații funcționale de alimentare cu gaze naturale, și alte 46 în curs de finalizare. În anul 2018, au fost deschise 19 unități, 13 pentru uz public și 6 private.

Studiul arată și faptul că există o creștere a numarului autovehiculelor de transport greu pe gaz naturale lichefiate (GNL) cu un număr de 500 de camioane înregistrate, precum și încadrarea acestui combustibil în sectorul maritim. Conform asociației, GNL este poziționată în 2018 ca o alternativă pentru a îndeplini obiectivele stabilite de Organizația Maritimă Internațională de reducere a conținutului de sulf din combustibil la 0,5% față de anul 2020.

http://www.gnvmagazine.com/eng/noticia-natural_gas_is_positioned_in_2018_as_the_best_alternative_for_spanish_transport-5634

 

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

 

Leave a Response