|vineri, aprilie 19, 2019
  • Follow Us!

Modelul Leon al faimosului brand SEAT este îmbunătățit cu un motor de 1.5 TGI EVO pe Gaz Natural Comprimat 

Seat_Leon_TGI_refueled_at_a_Gas_Natural_Fenosa_CNG_station

 

SEAT îmbogățește  variantele cu propulsie pe gaz natural comprimat a popularului  model  Leon cu un nou motor, având capacitatea de  1,5 litri TGI și o autonomie  mărită  prin folosirea a trei rezervoare de CNG, amplasarea inteligentă a celor trei rezervoare de  gaz natural comprimat mărind autonomia la 500 km fără a compromite utilitatea și manevrabilitatea.

Noul bi-fuel  Leon TGI Evo – construit în uzinele SEAT Martorell – continuă succesul obținut cu modelele Leon TGI și Leon ST TGI Evo, folosind avantajul tehnologic pentru a crește popularitatea în piață și pentru a creste vizibilitatea vechiculelor alimentate cu gaz natural comprimat (CNG), avansează tehnologia pentru a deveni mai relevantă pentru piață și pentru a stimula în continuare absorbția vehiculelor alimentate cu CNG.

SEAT se află în centrul trendului CNG, cu variantele alimentate cu gaz natural comprimat – modelelele Ibiza, Mii și recent lansatul Arona urmând calea deschisă de modelele  Leon TGI Evo și Leon ST TGI Evo.

Leon TGI Evo are un turbo compresor de 1.5 litri,  patru cilindri cu injecție directă (bazat pe motorul cu benzină TSI de aceeași capacitate), integrând un sistem avansat de oprire, ultima generație de sisteme de turbocompresoare de ultima generație cu geometrie variabilă a turbinei și un motor Miller,  având un ciclu de combustie care maximizează eficiența și performanța.

Componentele din interiorul motorului au fost reproiectate pentru a răspunde cerințelor de funcționare pe CNG; cilindri cu crom-nichel cuprind noi segmente modificate pentru a funcționa pe  gaz, precum și supape de ventilație  armate pentru a crește rezistența la uzură, acestea fiind ridicate pentru a îmbunătăți circulația gazului către interiorul camerei de ardere.

Modelul Leon TGI Evo produce  o putere de 130 CP la 5.000 rpm – o creștere de 20 CP față de predecesorul său de 1,4 litri – și un cuplu de 200 Nm între 1400rpm și 4000rpm putând fi legat la o transmisie manuală cu șase trepte, fie la o cutie de viteze cu două ambreaje și  șapte trepte.

La fel ca și alte vehicule din gama SEAT CNG, Leon TGI Evo folosește benzina doar ca și combustibil alternativ când rezervoarele de  CNG sunt goale.

Noul model are acum o capacitate mai mare de stocare – 17,7 kg – prin utilizarea a trei rezervoare de gaz natural comprimat dintre care doua fiind construite din materiale de utimă generație respectiv fibra de carbon , având o autonomie  de 500 km în regim CNG și  datorită trecerii automate la benzină, autonomia este extinsă cu încă 150 km.

Astfel Leon TGI Evo este mai ecologic și chiar mai economic, ajutat de eficiența CNG față de alți combustibili în privința energiei generate: 1 kg de CNG echivalează cu 2 litri de GPL, 1,3 litri de motorină și 1,5 litri de benzină.

SEAT este dedicat gazelor naturale comprimate ca și tehnologie deja existentă și accesibilă tuturor clienților. SEAT este marca europeană cu cea mai cuprinzătoare gamă de vehicule propulsate pe CNG, cu piețe de desfacere în  numeroase țări, inclusiv Spania, Germania și Italia, contribuind la reducerea emisiilor de CO2 și NOx, la reducerea prețului combustibilului oferind  costuri de achiziție mai mici pentru vehiculele pe CNG  comparabile cu autovehicule diesel și pe benzină.

sursa: https://www.seat-mediacenter.com/newspage/allnews/modelrange/2019/CNG-powered-Leon-now-available-with-a-new-1-5-TGI-Evo-engine-for-improved-performance-and-efficiency.html

 

În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule NGVA România dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG ) de-a lungul coridoarelor pan-europene.

Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de EUR, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.

Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.

Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.

Antares bun

Leave a Response